Frihetens soldater

En rubrik i aftonbladet fångade mitt intresse. "Svenska soldater gröna måltavlor". Ja det är inte lätt tänka sig en värld som inte är grön som vårt land. Vi kanske själva inte upplever att det är grönt på vintern.

En gång för länge länge sedan när jag kom hem till Sverige efter en FN-tjänstgörig fick jag använda solglasögon. granarna var irriterande gröna.

Vi har vant oss vid att Sverige är grönt, så vi ser det inte. Men Sverige kan bli brunt om vi inte handlar klokt.

Det var en sak till som slog mig den där gången för länge sedan och det var att alla svenskar såg lika ut i Stockholm. Ja lite olika längd.kön, ålder och färg var det självklart på svenskarna. Men de hade samma kläder, svenskarna hade uni-form. Kanske har det ändrats nu med modet men rätt många verkar vilja klä sig lika för att utmärka att de är olika.

Tänkte skriva en rad om hur det bästa försvaret ser ut för oss alla på jorden men tyvärr behövs fredens soldater några år till. Så kära försvarsledning köp lite vettiga kläder till grabbarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se