Alkohol och beslutsfattande

Alkoholister tycks ha minskad förmåga att motstå frestelser och väljer snabba belöningar framför mer långsiktiga mål. För första gången kan forskare påvisa specifika förändringar i hjärnan som styr missbruk och beslutsfattande.

Jag tänkte skriva något om icke helt nyktra moderater, men jag skall ge er en rolig film istället..klicka på bilden..

Lite allvarligare är hur människan förgiftar miljön...det finns mycket skit att rensa upp efter många års kortsiktigt företagande....Jag tar en liten vinkling till våra förfallan avloppssystem i Sverige. Jag väljer en liten lokal nyhet..När det kommer kraftiga regn eller ledningar går sönder rinner orenat avloppsvatten från det kommunala avloppsnätet ibland ut i vattendrag. - Vi har inget val, säger Nyköpings VA-chef Karolina Wetterblad.

Det kanske är så att det krävs ite förändringar i hjärnan på människan för att fatta...här kommer en mycket kort film...kanske dags att nyktra till och tänka lite långsiktigt...

Kommentarer
Postat av: Stefan

Samma problem i Strängnäs avloppsanläggning, rakt ut i naturen vid översvämmningar...

2007-12-27 @ 02:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se