Arbete för yttrandefriheten

Jag är imponerad av SVD som i yttrandefrihetens namn skriver om dessa tragiska årliga slagsmål. Det jag fastnade för när jag läser är den enorma polisinsats som vi alla betalar. 
En styrka på cirka 500 poliser - till en kostnad av sex miljoner kronor.

Det priset kanske vi får betala för yttrandefriheten och demokratin. Det är mer tveksamt vid de slagsmål som sker vid olika sporthändelser. Framförallt är det väl kring fotbollen som bråken sker. Troligen är en hel del av huliganerna samma människor som inte har något annat för sig än att slåss.

Polisens resurser borde kunna användas till viktigare frågor än att skydda bråkstakar.

Kunde inte ungdommarna gå och lyssna på musik med springsteen istället. du kan väl läsa min korta blogg på expressen.

Dagen tar upp en rätt viktig synpunkt och det är om media under rubriken Moderatkvinnor trötta på sexlöpsedlar.
Det är nog inte bara moderatkvinnor som är trötta på dessa meningslösa löpsedlar.

Som exempel Aftonbladet sex på första dejten. Det är ett nytt grepp av Aftonbladet att låta bloggen vara anonym..eller.......

Läs aftonbladets nya heta singelbloggar

Aftonbladet.se presenterar två nya singelbloggare - anonyma för detaljrikedomens skull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se