Fri att tala

Först när jag läste om rektorn så tänkte jag att det är väl så här folkpartiet och Björklund vill ha skolan. Ordning på ungarna så de håller käften. Sedan kan man öka religionsundervisningen och lära ut konservativ historia. 
Kontroll och betyg så det går att sortera barnen. De som inte går att sortera till privata skolor får väl gå kvar i slitna skolor med färre och färre lärare....Så var det inte, det var bara en norsk rektor och en mediabalong. men det kan säker bli en rolig norgehistoria av detta.

Men det är väl så här barnen lär sig förstå vad samhället menar med yttrandefrihet:)

Till slut tröttnade rektorn på pratet i klassrummet. För att få ordning och reda tog han till en något okonventionell metod: Han tejpade för barnens munnar.





Kommentarer
Postat av: Beelzeboss

Du är 56.
jag kan bara anta att när du gick i skolan var det mer ordning och lärarna hade mer makt.
Jag är 17 och om något sådant här skulle föreslås i klassrummen skulle jag rösta för det utan en sekunds tvekan.
För det handlar inte om yttrandefrihet, Det handlar om idiotiska ungjävlar som inte har annat för sig i skolan än att störa oss som försöker arbeta. Lärarna får knappt höja rösten till ungarna nuförtiden heller, så vad finns det för konsekvenser egentligen? Såvitt jag ser det, inga.

2007-12-01 @ 15:06:06
URL: http://satan.blogg.se
Postat av: GK

kan inte mer än att hålla med "Beelzeboss"
själv skulle jag applådera om rektorn på min förra skola gjorde så(tog studenten för några år sen),men nej! så fort rektorerna säger emot uppkäftiga ungarna så vips får föräldrarna reda på det och sen media! Dagens ungdomar har knappast nån respekt!jag är själv ungdom så att säga emot det dära det är dumt!!

2007-12-01 @ 22:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se