Fritt om den ekonomiska krisen

Lars-Anders Esenfjäll, 57, var utfattig. I dag skrapade han hem 1,8 miljoner på triss. Jag blir lite glad när jag lyssnar på honom. Verkar vara en ödmjuk man.

Han omnämns som hemlös i artikeln. Det är en fråga som många håller ifrån sig. Hemlöshet drabbar bara andra och av egen skuld.

Jag vill passa på att uppmärksamma om den ekonomiska kris som kommer smygande. ingen har väl missat att läsa om den "bolånekatastrof" som härjar i USA. Det tvingar USA att sänka räntan osv...

Om någon klok ekonom läser det här vill jag peka på något oroande i Sverige. Räntan hålls något så när i kontroll av riksbanken. Även om de nu har en omöjlig uppgift att hantera inflation och sjunkande bopriser samtidigt.

Men bankerna som förstår sig på, har börjat ta ut högre ränta av varandra när de täcker upp lån i andra banker. Den här s.k. bankinternräntan stiger och det är en allvarlig signal till oss alla...framförallt till dig som har lån eller planerar att ta lån...så just nu är det pengar i madrassen som gäller...lås gärna in madrassen i ett bankfack..även om det blir lite obekvämt att sova en stund.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se