Kalle men inte Karl

Sveriges Television kallar dem lägereldsprogram, sådana som trots ett nytt tv-landskap med ett oräkneligt antal kanaler fortfarande samlar stora delar av befolkningen

Däremot verkar kungens makt att samla folket minska.
Det stormar på Malmö stads webbforum om Stortorgets framtid. Ut: statyn av Karl X Gustav, bilparkeringen och gatuköket! In: kaféer, lekplats, torghandel och bronsskulpturer av djur!

Religionen håller ibland uppe publiksiffrorna.
Nu ökar strömmen vallfärdande kristna till Betlehem. Tidigare år har det varit glest med besökare. Hotellen har haft många rum outhyrda. Det har varit för oroligt för att turister och andra ska våga sig dit.

Det verar svårt för tomten i år.
Knarklangare öppnade eld mot en helikopter med en jultomte

Men slutet gott allting gott...Den här julhelgen är den bästa på många, många år för Dan Estrin. Tre dagar innan julafton flyttade han in en egen lägenhet. Det är slut med övernattningar i källare, säger han med hopp om att få en rätsida på sitt liv.
- Alla poliser här känner mig. Du får skriva att jag har 70 domar på mig, stöld och olovlig bilköring. Jag kunde inte låta bli att köra bil. Men nu lovar jag att sköta mig. Det är så skönt med egen lägenhet, säger han.

Ja visst är det skönt med en egen härd, julgran, klappar och lite julbord ...du som sitter vid datorn kan ju få ett litet skratt.. Eftersom Gardell numer är hedersdoktor, det rör sig med traditionerna:)... så klart han måste få vara med på bloggen...min vän kantorn...

Kommentarer
Postat av: leif rosen

Min åsikt är att flytta statyn till Kungsparken mittför Hovrätten. Där har fällts sjuka träd, så
där kan bli plats. Jag ser gärna att det planteras
mer träd och tar bort parkeringsplatserna på torget

Vidare skulle jag vilja att humorn representeras
med en staty föreställande Nils Poppe och Edvard
Persson. Vi ska inte ha Karl X som stod för krig.

2007-12-25 @ 23:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se