Rätten att yttra sig i tomtetider

Frågan är om ordning och säkerhet ska bedömas ur strikt juridisk synsätt eller ska man bedöma utifrån ett mer realistiskt synsätt där invånarnas känslor får spela in, säger Lennart Kalderén.

Det är en märklig tillställning det årliga slagsmålet. Att människor har yttrandefrihet är något som måste respekteras i alla lägen. De som kallar sig för nazister eller de som kallar sig för något annat kollektivt som kommunist är som jag ser det helt off....

Det skulle vara intressant om hulliganerna köpte sig en spegel och tittade i den en stund. Då fanns det åtminstånde två som var lika. Att det skall vara så svårt att fatta att alla människor är annorlunda men lika värda.

Det är väl bra att polisen ser till att inga ungar slår sig...trist bara att de inte kan hitta på något mer meningsfullt i sina Liv.
Men de får nog julklappar allihopa, även om de inte varit snälla. 
Det brukar ju Tomten fixa och snart är det Julafton.

Aftonbladet verkar inte hitta något vettigt att skriva om så de skiver att jultomten fått böter
stackars tomten..eller är det mer synd om journalisterna som vet vad de vill skriva om egentligen.......

Expressen har miljö och klimatförändringar som tema och en hel del surr är det om USA och CIA och förstörda band i media...men varför skall vi klaga på rättssystemet i USA just nu..vi har väl en hel del att utreda här i Sverige.

Mathanteringen  har jag en liten blogg om på expressen..men lite kort ..så anser jag inte att vi skall låtsas som att det är några ICA-handlare som är problemet. Livsmedel får resa alltför många mil och tiden från slakt eller skörd till konsumtion är ofta många månader....men vad är färskt nuförtiden...?

Kommentarer
Postat av: Qla Zetterberg

Jag kan förstå att du finner det löjligt att människor säger ifrån när främlingsfientligheten växer sig starkare. Det är klart att det är jobbigt för dig att själv lyfta på arslet och gå ut och säga ifrån.
Jag har själv varit i Salem och demonstrerat, tyvärr inte i år dock, och det enda jag kan beklaga mig äver är att det inte är fler som är där och säger ifrån. Ska vi verkligen låta nassarna på skrika ut sitt hat mot andra människor hur som helst? När staten inte tar sitt ansvar så måste vi!

2007-12-09 @ 02:03:04
Postat av: Sara

Qla: Jag har alltid sett mig som anti-nazist och emot främlingsfientlighet. Men för varje gång jag har hört om större sammandrabbningar som de i Salem har jag mer och mer förstått att de åsikterna är ganska enkla att hantera i jämförelse med den enorma skada som vänster/syndikalistiska grupper skapar. Även om jag finner avsky i hur höger grupperna utnyttjar en grym händelse, är deras agerande rent utsagt föredömligt i den starka kontrast som vänstern skapar när de vill hindra en grupp från att utöva sina demokratiska rättigheter och i samma veva bränner ner dagis och förbereder våldshandlingar..

Jag har inget att vinna på att rösta på exempelvis SD. Men precis som flera vänner säger, det är nästan så att man känner sig lockad till att rösta på dem bara för att visa extremvänstern sitt missnöje.

2007-12-09 @ 17:33:27
Postat av: Björn Wadström

Sara
Våldet är en säskild fråga. Du ser det med grupper som hittar tillfällen att slåss även kring fotboll.
När det gäller politik så finns det en hel flora av politiska partier. Att hoppa från ena extrema sidan till den andra lär inte skapa ett öppet demokratiskt samhälle.

2007-12-09 @ 18:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se