Fri att jobba på moderat och Skyttes vis

Rebecka, 26, har fått jobb.

Men det är en provanställning på deltid 140 mil från ettåriga dottern.

Hon måste tacka ja - annars dras a-kassan in.

Tack och hej då Reinfeldt,

Det finns en person Göran Skytte som genomgått en religös kris sedan sin unga tid och nu försöker hitta en personlig väg ur krisen...stackars Göran han tror på kapitalet nuförtiden.... Han kallar sig yngling och formulerar sig så här :) "Men förlåt en yngling. Det finns som sagt en annan sida av myntet: för varje "borgerlig överklassare" som betalar svart, finns det en person som jobbar svart."

Till Göran som lever i sin dualistiska väld...tärningen har sex sidor och ditt mynt bara två.....

Kommer du ihåg när du var yngling Göran?


Men Musiken lever vidare utan dig:)  Bara att klicka och njuta .......och Rebecka får väl köpa sig en mp3-spelare och lyssna då hon åker tåg till och från arbetet...det är moderaternas satsning på miljövänliga transporter...du har väl hört det nya att kombinera arbetslinje med miljö från Reinfeldt....








 

Kommentarer
Postat av: Jesper

Jag håller med din åsikt till fullo Björn. Men ett litet sakfel har smugit sig in i din text. Hon har inte fått jobbet ännu, inget säger att hon kommer att få det heller. Men om hon inte söker, eller tackar nej om hon får jobbet. DÅ måste hon tacka ja och flytta. Detta har hänt mig flera gånger eftersom jag jobbar säsong. Ett sätt ur knipan är elt enkelt att se till att man inte får jobbbet. Det känns naturligtvis oärligt, för de flesta av oss vill verkligen ha jobb. Men jag kan inte jobba 26 mil från mitt hem och min son.

2007-11-10 @ 14:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se