Fri att sluta

Sedan han tog över som direktor för hela Ersta diakonisällskap 2001 har omkring 25 chefer slutat eller placerats om. Det handlar om avskedanden, att man sagt upp sig, pensioneringar och omplaceringar och det gäller hela Ersta diakoni där sjukhuset står för 75 procent av verksamheten.
Några som lämnat Ersta säger att de blivit illa behandlade av den allra högsta ledningen och att de känt sig tvingade att sluta eller inte orkat stanna kvar.
-Thorbjörn Larsson använder maktspråk om man inte rättar in sig i ledet, uppträder auktoritärt och klarar inte av att blir kritiserad eller ifrågasatt. Då blir man bestraffad, säger en av dem som sagt upp sig men som vill vara anonym.

Det verkar inte som om stället har någon vettig chef...men de gör nog rätt och slutar..det brukar alltid sluta med att det inte går att anställa någon och då blir det byte av ledning. Lite synd om patienter under tiden för resultatet av verksamheten sjunker givetvis..

Nobelpristagaren Günter Grass drar biografin om sig själv inför rätta. Skälet är ett nytt kapital där det påstås att Grass gick med som frivillig i Waffen-SS. Författaren hävdar att han blev inkallad.
Det har väl inte så stor betydelse hur mannen hamnade i organisationen..han som alla andra får väl ta ansvar för det det gör....det är väl bara att sluta..men inte gjorde han det eller?

Ericssons ordförande Michael Treschow ägnar nu all nödvändig tid åt telekomjätten.
Hinner du med Ericsson med tanke på att du relativt nyligen blivit ordförande i Unilever och dessutom är ledamot i ABB? - Ja, absolut. Som mitt arbete är upplagt kan jag nu ägna all nödvändig tid åt Ericsson och jag talar med ledningen varje dag. Men min roll är att leda styrelsearbetet. Det dagliga arbetet med bolaget leds av vd.
Helt klart är att någon i Erikssons ledning måste bytas ut om det är ordförande eller vd är svårt att spekulera om. Men det verkar som om ordförande tror han är en övermänniska som klarar så många stora bolag....Erksson behöver en ledning nu...så någon borde sluta..

ibland kommer någon på att han har valt fel jobb som Andreas t.ex ..han skulle blivit präst istället:)

... miljöminister Andreas Carlgren, som inom ramen för Kyrkornas globala vecka ska tala i Ansgarskyrkan i Västerås på söndag, på temat "Kyrkorna och miljöhoten".
- (Skratt) Ja, jag skulle i och för sig inte ha något emot att predika. Men jag har inget predikotillstånd,

Sedan finns det alltid de som inte förstår att de hamat på fel plats och blir helt stillastående..
- Juryn kanske retar sig på mig för att jag är från landet. säger den lille idolpojken insiktsfullt..

Kommentarer
Postat av: Oscar

"Nobelpristagaren Günter Grass drar biografin om sig själv inför rätta. Skälet är ett nytt kapital där det påstås att Grass gick med som frivillig i Waffen-SS. Författaren hävdar att han blev inkallad.
Det har väl inte så stor betydelse hur mannen hamnade i organisationen..han som alla andra får väl ta ansvar för det det gör....det är väl bara att sluta..men inte gjorde han det eller?"

Visst, bara att sluta...Sluta vara så förbannat naiv.

2007-11-24 @ 21:54:53
Postat av: Björn Wadström

Hej Oskar
Människan har ett val..alltid

2007-11-24 @ 22:20:10
Postat av: Martin

Grass får man förmoda, 16 år gammal, kunde antagligen vägra eller sluta med följd av att han och hans familj råkade rejält illa ut.

Han var 16 som sagt, jag är glad att jag lever i ett land där jag åtminstone var myndig när jag "inkallades". Hade jag vägrat hade jag fått sitta i fängelse... detta i Sverige, tror du att det hade gått lika "bra" i Hitler-Nazi-tyskland? Vad skulle han ha gjort? Avsatt Hitler? Avslutat kriget?

2007-11-26 @ 10:12:07
Postat av: Erik den lille

När man som jag, en svårt sjuk patient, haft en av
Erstas kunniga läkare som stöd och hjälp
blir jag trött, förtvivlad och förbannad när han tvingas bort av Thorbjörn Larsson som saknar det mesta en bra människa ska ha, spec.total avsaknad av
empati.

2007-11-26 @ 18:48:42
Postat av: Björn Wadström

Hej Martin
Utan soldater så blir det inga krig. Det valet har varje individ oavsett situation.
Men lyssna på den här länken
http://br.youtube.com/watch?v=IrPB8TPgs9U&feature=related

2007-11-26 @ 20:49:08
Postat av: jimjimblund

Verkar inte som de där toppjobben är så krävande.

Inga 4:30 morgnar där inte!
Inga 6:36 på perongen regn och på nollan.

Nä han fixar väl etisk policy till 10-kaffet och ABB är väl en sittning var 14e dag att se efter att överhetens bud efterlevs.
Att sitta i styrelser verkar också något för de arbetshandikappade som gärna har en fri arbetstid och tid äta hyggliga luncher som säkert får tid för matsmältningen.

Nej det ÄR inte avundsjuka men hur kommer det sig att enrummare är för och 8 rums+ villor för andra.
Jag tror att det är uteslutande tur.
Som kungen sa i radio en gång;'jag har haft tur här i livet' och det stämmer nog.
Men ofta tror man nog att man besitter några särdeles högoktaniga egenskaper som gjort är orsaken.
ELITEN är nog ofta felunderättade om sakernas faktiska tillstånd.

Så.

2007-12-02 @ 18:33:07
URL: http://jimjimblundoo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se