Fri från liberaler

Jag var ute och läste lite bloggar och hamnade på en annan planet.


Från sidan Aktuellt just nu:.

Talarkväll torsdag 25 oktober kl 19.
Talare: Magnus Andersson, ny CUF-ordförande.


Organisationen har en ordförande också...

Min bilder


Han verkar vara en ganska normal liberal eller hur? Från hans blogg snor jag hela inlägget för att visa liberala tankar..


(Skolmassakern och ekofascismen

Inte nog med att Pekka-Eric Auvinens - den unge mannen bakom skolmassakern i Finland - var inspirerad av den skogstokige finske ekofascisten Pentti Linkola.
Linkola uttalar sig även för ovanlighets skull även själv i Hufvudstadsbladet "I det långa loppet hjälper det inte att skjuta några skolkamrater. Det krävs en större massrörelse för att få ner befolkningen."
Pekka-Eric var med andra ord en politiskt motiverad terrorist!
Och miljöfundamentalismen har kostat åtta oskyldiga människor i Finland livet.
Detta borde för övrigt inte komma som någon överraskning. Gröna fundamentalister ser oss människor som ett problem. För dem är vi, våra liv, våra samhällen, vårt välstånd och vår utveckling något dåligt.
Naturligtvis är det bara en liten, extrem klick bland de gröna som är ekofascister. Men delar av tankegodset går igen i många gröna resonemang. Och Linkola är något av en kultfigur i stora delar av miljörörelsen och bland många gröna politiker. Så visst smetar det på dem. Med all rätt.
Det skulle vara riktigt intressant att höra vad det svenska miljöpartiet har att säga om tragedin och om de förvirrade tankar som låg bakom den. Och vad som egentligen sägs om saken ute i de miljöpartistiska leden. Gissningsvis skulle kvällstidningarna inte direkt behöva anstränga sig för att hitta någon milöjöpartistisk förtroendeman som är beredd att försvara Linkola.
Sedan är det bara att konstatera att i modern tid har miljöfundamentalism nu kostat fler människoliv i Finland än nynazism och militant islamism tillsammans.
Här finns ett obehagligt tankegods att hantera och bemöta. Så, vad gör de finska politikerna? Jo, de ser över vapenlagarna...  )

Det här var bland de mest korkad inlägg jag läst...jag har både skrivit och läst ganska många....men vi har yttrandefrihet i Sverige och även Henrik Alexandersson framför sina (fp)? eller liberal tankar.

En gång i tiden så var jag lite intresserad av liberala ideer. Det finns en ide-tradition om att inte staten skall bestämma över individerna....men när jag hör och sett folkpartiet som ständigt framför förbud för individerna är det lätt att se att idearvet är dött. Hur centerpartiet kan fångas av stureplansliberalismen är lite svårare att förstå....

Men när jag läser Henrik Alexandersson och de liberala hatförklaringarna så får jag tankar om nazityskland....jag vet inte riktigt...kanske är det symbolen eller ordförandes (Henrik Alexandersson´s) hat.. till miljörörelsen som för mig att tänka på hitler och judar.

Att förklara en dödsskjutning i en finsk skola genom att lägga skulden på miljörörelsen. Har Henrik  huvudet bara till att hålla uppe hatten. Så här skriver organisationen....Frihetsfronten är ett nätverk för människor som tycker att statens makt över medborgarna skall minskas; För dem som ogillar förmynderi, tvång och pekpinnar; För dem som tycker att folk skall ha rätt att bestämma över sina egna liv; För dem som tar frihetens idéer på allvar!


Så Henrik om du läser Pekkas avskedsbrev så ...

"Och kom ihåg att detta är mitt krig, min idé och min plan. skyll inte på någon annan än mig för mitt dåd. skyll inte på mina föräldrar eller vänner. jag berättde inte för någon om mina planer och jag behöll de alltid för mig själv. skyll inte på filmer som jag tittar på, musik som jag lyssnar på, spel som jag spelar eller böcker som jag läser. nej, de har inget med det här att göra. Detta är mitt krig: enmans krig mot mänskligheten, regeringar och svaga massor! ingen nåd åt jordklotets förorening. MÄNSKLIGHETEN ÄR ÖVERSKATTAD! det är dags få tillbaka DET NATURLIGA UTVALET&DE MEST LÄMPLIGAS ÖVERLEVANDE! "

Skit detsamma egentligen vad Frihetsfronten skriver för skit om andra de har väl inga egna ideer.....


Jag avslutar med en liten vacker melodi från Bob





För den som vill lämna Planeten finns det nu lite rörliga bilder från månen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se