Fri kurd

Turkiets premiärminister Recep Tayyip Erdogan vill försöka undergräva kurdgerillan PKK genom att ge kurderna större frihet.  Jag blir alltid lite orolig när någon säger sig kunna ge frihet till någon...men jag har skrivit en del om Kurder så det är bara att klicka

Oavsett religösa och politiska eller ekonomiska skäl så är människan fri. Men gudar, maktbehov och guldet skapar skapar svårigheter. Jag undrar och undrar varför just frågan om Kurdistan skall vara så omöjlig att hitta en lösning på så att våld och dödande upphör. Kanske är det ett försoningens tecken, vi får alla hoppas...

Kommentarer
Postat av: tarik

turker är magolier de kom till området för 1000 år sedan. vi kurder vår historia strävker sid mer än 4000 år i området .vi vill inte ha er smutsiga turkar i vårt kära land kurdistan ..jag säger till er all duma turker åk tillbaka till magolian där ni kom en gång

2007-12-14 @ 15:40:47
Postat av: Killtankar

Kurdfrågan är väldigt infekterad... Turkiet har absolut mycket att bevisa när det gäller kurderna i Turkiet.
Men samtidigt... hur många hundra år är det sedan Kurdistan upphörde att existera? För mig känns deras krav lika realistiska som att Finland helt plötsligt skulle kräva att få tillhöra Sverige, eller att skåningar skulle kräva att få tillhöra Danmark och börja bomba i Stockholm... kriget förlorades för väldigt länge sen, det är dags att sluta leva i det förflutna. Eller?
Samtidigt som jag känner mycket för de kurder som behandlas dåligt i sitt hemland så hör jag mycket om kurder som flyttar till Danmark och Sverige, och sedan skickar tusentals kronor varje månad till PKK-gerillan... sånt får mig att må illa. Och det gör mig väldigt kluven för hur jag ska reagera när jag träffar på kurder ibland...

Undrar om du vet någon källa till mer neutral information om historian om kurderna? Det lilla jag hittat (har iofs inte sökt mycket) har varit skrivet av kurder, och de har bara visat upp sin egen sida av det.

2008-01-03 @ 22:31:21
URL: http://killtankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se