Fritt om (bidrags-) avdragsfällan

Fusket med svartarbete är mångfalt större än bidragsfusket, enligt Försäkringskassan. Ändå storsatsar regeringen på att jaga bidragsfuskarna.

Jag undrar jag om det är så att rika människor har möjlighet att köpa in tjänster till hushåll & villa och att "mindre rika" människor är beroende av de offentliga systemen......Jag vet inte om det är så :)

....men visst får den politiska moderata retoriken om bidragsfusk lite annan betydelse nu när vi vet att skattefusket är mångfalt större.....undra just hur många arbetarfamiljer i miljonprogrammen som hyr in städning och ombyggnation svart.......

Det blir ju dessutom dubbelfel eftersom det offentliga systemet finansieras av icke inbetalda moderata skatter...sedan vill moderaterna dessutom sänka skatten.......jag blir lite förvirrad när jag hör moderaterna jaga sjukpenning och akassa....skumt är det i dubbelmoralens nya Sverige

Jag hoppas också att folk ser att vi tar det här på allvar, säger Reinfeldt. Nä..tyvärr gör nog inte folk det...

Kommentarer
Postat av: Medborgarn

Jag instämmer med dig. Dessutom vill jag påtala betydelsen av storföretagens fuskande och roffande chefer. Göran Lövgren (BPA) som roffade åt sig så mycket att BPA gick omkull. Barnevik som roffade åt sig en miljard. Lars-Erik Pettersson (Skandia) som såg till att han och hans kolleger kunde roffa åt sig 3 miljarder. Carnegie-folket som roffade åt sig 300 miljoner genom falsk bokföring. Listan är låååång!

2007-11-05 @ 23:06:43
URL: http://medborgarn.blogg.se
Postat av: Abbes pappa

Visst finns det de som fuskar med bidrag. Men när det gäller föräldrapenning, tillfällig eller inte, så tror jag väldigt många människor inte fuskar medvetet. Försäkringskassans antika tillkrångade blanketter gör det i det närmaste omöjligt att göra rätt. Oavsett hur högutbildad man är. Nu har de dessutom tagit med sig samma metodik in i nutiden gemon att gör anmälningarna via webben likadana.

2007-11-05 @ 23:58:28
URL: http://www.hejaabbe.com
Postat av: Zacharias Melin

Hej Björn (som politikerna borde visa lite respekt för! :-)) Citerar detta du skrev som jag speciellt finner träffande "Det blir ju dessutom dubbelfel eftersom det offentliga systemet finansieras av icke inbetalda moderata skatter...sedan vill moderaterna dessutom sänka skatten.......jag blir lite förvirrad när jag hör moderaterna jaga sjukpenning och akassa....skumt är det i dubbelmoralens nya Sverige" - Tack Björn! Välformulerat! Må fortsatt väl önskar Zacharias mvh!

2007-11-06 @ 00:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se