Fritt om Bill Wyman

En Stonesälskare har alltid med Brian Jones och givetvis Bill Wyman i sitt hjärta

Bills hemsida är ine så mycket att hurra för än. Men det är lite typiskt för Bill. Lite diskret står han där i bakgrunden.


Wikipedia skriver en del för dig som vill läsa på lite. Bill Wyman, eg. William George Perks, född 24 oktober 1936 i Lewisham i sydöstra London, England, Storbritannien, är brittisk musiker och basist, mest känd som medlem i rockgruppen The Rolling Stones.

För mig så är just Charlie och Bill i kombination med Keith det mest unika med Stones...de byggde tillsamman upp en basrytm eller bakgrund till den övriga musiken som är oöverträffad......

Men nu några inslag med Bill i focus

Bill Wyman, Charlie Watts and Ian Stewart with Alexis Korner

Flickor flickor gillar Bill  je suis un rockstar

Lite tankar om vad är en musiker från Bill och Charlie...."jag är ingen musiker...jag spelar musik..."

En skön låt från förr med hela bandet

Kommentarer
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Kan jag få dig att skratta?

2007-10-13 @ 18:46:04
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Björn Wadström

Näää det kan du inte :-( ,skepp ohoj...

2007-10-13 @ 19:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se