Fritt om fotboll

Grattis Göteborg!

Direkt när slutsignalen ljöd rusade många av de drygt 40.000 åskådarna in på Ullevis gräs. Guldjublet visste inga gränser. Det tog elva år. Men i eftermiddag höll Blåvitts nerver hela vägen.

Jag brukar inte kommentera idrott men när jag ser bilder på glada spelare som motbild till alla bråk som omger arenorna kan jag inte låt bli. En sådan här dag när ett lag står som segrare så tänker jag på alla knattelag och alla ledare som varje dag år ut och år in jobbar med sitt lag. Fotbollen måste nog vara en av våra störst folkrörelser eller hur?

Nu hoppas jag att ett annat Blåvitt lag kan tuffa igång. När jag växte upp så var det såklart IFK Norrköping...men det lär väl dröja innan de kommer upp i Göteborgs klass..

Att nöta i serien i 11 år och sedan nå målet är värt att lyfta på hatten för.

Grattis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se