Fritt att tiga om prostitution

Självcensur en smygande sjukdom skriver Svd. Varje tidning har läsare som av olika anledningar anser sig kränkta av något som publicerats. Men publicister ska inte vara älskade av alla, skriver författaren Bertil Torekull.

SvD har en debatt om prostitution. Det är världens älsta yrke brukar det sägas. I dagens globaliserade värld handlar det nog oftast om människohandel och utnyttjande av mäniskor i något som är nära europas slavhandel från Afrika till bommullsmarknaden i USA.

Men yttrandefrihen är viktig och när jag läser .....

"Johanna Parikka Altenstedt:

"Isabella Lund. Jag diskuterar inte med pseudonymer. Om du envisas att dra in mig i dina sliskiga felskrivningar fler gånger kommer jag att "outa" dig på min blogg. Tro mig - jag kan om jag vill. Som jag gjorde med din kompis Niklas. Jag har inte arbetat med MC sedan januari så du har inte någon anledning att dra in mig i dina nuvarande debatter eftersom jag vet inte vem du är."

Det finns anledning att ta detta hot på allvar."

...så kan jag inte låta bli att lyfta fram...

Isabella Lunds blogg, en 45 årig Sensuell Qvinnlig Konsult som presenterar sig så här:

Är 45 år, singel och mamma till två tonårsbarn. Bor i Skåne och lever på ytan ett rätt så vanligt liv. Ja fast om jag ska vara ärlig så är det klart att livet är rätt tufft för mig jämfört med många andras. Men det innehåller också många stunder av lycka och sol som jag njuter av!

Jag har arbetat som en obereoende fri eskort i ca 3 års tid nu. Och även om jag är modig så vågar jag inte helt öppet stå för vem jag är i mitt vardagliga liv. Tänk om bekantskapskretsen visste vilka erotiska drömmar och fantasier jag förverkligar! De skulle inte tro att det var sant! Ännu mindre skulle de tro att jag i det dolda arbetade med sex och erotik som en Sensuell Qvinnlig Konsult!


Nu har hotet fått henne att tystna. Vad som är sant eller inte i debatten om Isabellas blogg vet jag inte. Men det är också en form av självcensur även om det sker under hot. Men publicister ska inte vara älskade av alla, var det inte det Bertil Torekull skrev........
 


Kommentarer
Postat av: faxafloie

Kudos Björn.
Ännu en röst som behövs.

2007-09-26 @ 01:51:01
URL: http://faxafloie.wordpress.com
Postat av: Hysil

Men om man nu upptäcker att slavarbetare arbetar i svenska gruvor, är det inte själva slaveriet som ska bekämpas? Gruvdriften kan väl andra fortsätta med?

2007-09-26 @ 22:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se