Att ta över ett konkursbo

När jag läser alla kommentarer om valet i USA så får jag en fundering vad det är som kandidaterna strävar efter?
USA är ett land som drivits till konkursens gräns. Det åtgärder den nye presidenten behöver ta tag i liger långt ifrån de fågor som diskuteras till väljarna.

Det budgetunderskott USA dragit på sig är egentligen en överkonsumtion på andra länders bekostnad. Det kommer att bli ett brutalt uppvaknande i USA. En viss oro för vad som kommer att hända inom USA är logiskt. Stora delar av världen bygger idag upp produktion, energiförsörjning och handel i egna system som är oberoende av USA.
Sverige lallar på som om inget har förändrats. Tron på Europa som federation är förödande för svensk ekonomi. Det misstag USA gjort är att de inte byggt upp en offentlig sektor som klarar de omställningar som alltid är nödvändiga. Människor i USA är i dag beroende av omoderna, ineffektiva företag.
Jag har skrivit det förut men jag upprepar att det inte är osannolikt att USA federationen nu rämnar som sovjetstaten gjorde tidigare.

Och du käre läsare, passa dig för att ta några krediter. Det kommer att bli lite skakigt framöver. Jag säger nog tvärtemot vad andra gör just nu men räntorna kommer att stiga.

Intressant

Kommentarer
Postat av: Matte

Sovjetunionen var en diktatur som föll för att folket hade fått nog. USA är trots allt en demokrati, och chansen att deras union faller sönder är mycket liten. Däremot håller jag med dig om att USA kommer att få lämna ifrån sig rollen som världsekonomins viktigaste land. Framförallt hotar USAs protektionism att skada landet. Det lönar sig aldrig att stänga ute omvärlden.

2008-02-05 @ 09:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se