Dagens kultur

Nu blir jag glad. Magnus Uggla slutar blogga!image31 Men inte glad för att Magnus Uggla ruttnat på att skriva i Aftonbladet utan för att SvD presenterar det på kulturnyheterna. Så eftersom Björn Wadström inte slutar blogga utan tvärt om startar ännu fler bloggar så måste han (jag) väl vara ännu mer kulturarbetare idag än igår.

Så eftersom DN och Aftonbladet erhåller stöd från staten då de ändå inte publicerar (så tänkte jag skriva med hänvisning till Geijeraffären, men så kan man ju inte skriva).
Jag menar bara att idag är jag så lycklig för nu är jag kulturell på riktigt och en riktig kulturarbetare. Något Nobelpris för hur jag skriver lär jag inte få, kan ju inte ens stava rätt.

Nobels fredspris har jag redan fått, så nu väntar jag på ekonomipriset. (Den här länkningen är en liten knuff till Johan som vill ha 1 blogg per person;)


Magnus är intressant när han framför sina ord till musik så här kommer en liten repris. Jo, jag höll på att glömma striden i moderaterna. Rubriken Reinfeldt backar & Bilds inrikespolitiska utspel är talande grabbarna får lyssna på Uggla.


video


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se