Dagens topplista

I Aftonbladet och SvD presenteras idag senste väljartoppen. Analyserna haglar. De två stora undersökningar som fortlöpande görs i Sverige visar aldrig lika.

Du har väl läst bloggvärldens egen väljarundersökning? Resultatet 2008:1 är klart. Den undersökningen pågår fram till valet. Du kan delta och helt ok att "driva valkampanj" för att påverka siffrorna.....

Jag skall inte försöka ge mig på att tolka vad andra tycker.
Det är lite kul att (mp) verkar befästa sin position som Sveriges tredje största parti. Givetvis ser jag med grönt perspektiv, men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om vi i nästa val har ett (mp) kring 10% +/- 2.
Något annat jag är ganska övertygad om är att (sd) kommer över 4%. Det senare tycker inte jag är så kul för jag gillar inte bruna rörelser i någon form. Men Sverige är en demokrati och vi har yttrandefrihet så det skulle vara intressant om sveriges politiker började föra debatt och kliva ur sina sturelanstankesmedjor....


Andra bloggar om: , , , , , ,
Technorati om: , , , , , ,
Icerocket om: , , , , , , , ,

Intressant

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se