Grattis Sverigedemokraterna

Under dagen hölls en presskonferens om det barnfientliga regeringsförslaget i Landskrona, en kommun där cirka en fjärdedel av invånarna i förra valet röstade på sverigedemokaterna. Att regeringen gör ett utspel i just den kommunen därmed skulle innebära en flirt med det invandringsfientliga partiet höll Tobias Billström inte med om.
Det är bara att gratulera Jimmi och de andra i (sd). Först krossar ni (kd) genom homodebatten, sedan springer (fp) iväg i språkfrågan. När (m) börjar förlora väljarstöd så slår de till med åtgärder mot invandrarnas barn.
Det är en oerhört bra hanterad politisk strategi så nu är nog sd i riksdagen.

Nej jag har ingen som helst sympati för något i den populistiska invandrarfientligheten som (sd) står för. Men skickligt skött av ett litet parti. Det är bara att ödmjukt lyfta på hatten. Ni har slagit alla stureplans tankesmedjor och konsultfirmor med hästlängder. 

För att återgå till sakfrågan huruvida partnern och barnen till en flykting skall få komma till sina föräldrar så självklart ja. Både sd och m är minst sagt fel ute i denna fråga. 
Bara ett litet exempel  Tobias Billström gav ett exempel på vad som inte skulle godkännas ur bostadssynpunkt:
En lägenhet i Södertälje avsedd för en familj där det idag bor två familjer, kanske med en tredje familj på väg, kommer inte att godtas, sa Tobias Billström.
En totalt misslyckad bostadspolitik i Sverige av alliansen gör att det inte byggs en enda hyreslägenhet. Att försöka vända den frågan till en flyktingfråga är populism.

Att som moderaterna hantera inrikespolitiska problem på det här sättet får mig att inse att alliansen inte klarar hela mandatperioden. Så det blir nog nyval trots allt före 2010. Hur det går. Vem vet, men i den väljarundersökning som pågår ser det ut som att alliansen avgår, om det nu inte hinner bildas det nya partiet sverigemoderaterna (s/m).

Arbetslinjen, det skall löna sig att vara flitig, arbete ger frihet, verkar fungera för en del människor


Mer intressant läsninig i Sydsvenskan HD SvD

Kommentarer
Postat av: Henrik

Vad är det för trams du skriver?

Bostadsbristen i det här fallet har inget med bostadspolitiken utan beror på att fruktansvärt mycket folk tvunget vill flytta till samma ställe. Finns det varken jobb eller bostad, varför ska man då tvunget flytta till Malmö?

Hur kan vi kräva att svenskar, redan etablerade i landet, ska behöva flytta miltals iväg för ett jobb och sen inte ställa samma krav på utlänningar som kommer hit för att bosätta sig?

Jag förstår inte din åsikt att svenska samhället skulle ha ett absolut försörjnings- och inkvarteringsansvar för utlänningar när vi inte ens har det för våra egna medborgare?

2008-02-07 @ 23:08:02
Postat av: Gabriel

Man kan väl inte bygga hyreslägenheter för att kunna ta emot asylsökare. När man kommer dit har dumheten nått över näsan. Då drunknar man.

2008-02-07 @ 23:16:19
Postat av: Populisten

Jaja, idel pk-åsikter och kravlös snällism. Självklart ska man ställa krav på flyktingar (också). Att vi tar emot folk som hotas till livet eller förföljs i sina hemländer är självklart, men varför ska vi också behöva försörja deras familjer med skattepengar? Tydligen tycker du dessutom att vi ska bygga fler bostäder åt dem (för skattepengar det med för hyran lär ju betalas av allmänna medel så länge jobbvilkoret inte är uppfyllt).

Ni som inte vill / vågar ställa några krav på icke infödda svenskar. Hur vill ni lösa problemen? Mer av den politik som gett oss rena getthona samt ett främlingsfientligt parti på väg in i riksdagen?

Påståendet att detta skulle leda till nyval är direkt larvigt föresten.

2008-02-07 @ 23:24:49
URL: http://populisten.wordpress.com
Postat av: Jorma

Björn jag är en utav dom som ofta tar en titt på vad du skriver på dina bloggar. Ofta kan jag hålla med dig i en del utav vad du skriver och tycker, men detta blogginlägget är ett utav dom jag verkligen inte håller med ett dyft i. Har du funderat över varför dina läsare röstar i sådan stor mängd på det sk "främlingsfientliga" partiet på din andra blogg? För dom som inte sett vad jag menar kan man gå in på följande länk och kolla i högerspalten på SD:s resultat:

http://wadstrom.blogspot.com/

2008-02-13 @ 22:45:58
URL: http://antiism.wordpress.com/
Postat av: Björn Wadström

Jo du Jorma jag skall skriva en valanlys så fort det finns ett slutresultat. Då ser du mina funderingar.

2008-02-14 @ 00:34:34
Postat av: Jorma

Björn, det som jag reagerat på i din undersökning på "ettan", är det att det är så förvånansvärt mycket stöd för SD. Dina läsare bör ju inte i huvudsak vara Sverigedemokrater eller hur? Jag har tidigare funderat på att omnämna detta på min blogg, men i ett sådant läge skulle det strömma in en massa röster från mina politiska jämlikar. Detta anser jag vara missvisande och mitt intresse är större för hur utgången kommer bli utan sverigedemokratiska bloggares vetskap om detta. Därför kommer jag göra ett inlägg (inkl. länkning till din blogg) om din undersökning nu i efterhand då rösttiden är över istället. Faktum är att jag är ytterst förvånad över ställningen just nu, har du själv någon fundering över detta Björn?

/Jorma

2008-02-15 @ 12:11:06
URL: http://antiism.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se