Bloggelito och tystnaden

Jag tänkte inte bry mig om att Bloggelito, som jag betraktar som nätets största MegaFånblogg.  En bloggare som så fånigt vägrar dialog och stänger av andras ip och möjligheter till dialog, får mig att känna Stalin flåsa i nacken. Sedan kan man ju alltid krydda bloggen med lite nakna brudar för att piffa upp sörjan. Varför reagerar jag nu på Bloggelito?

Kristdemokratin och dess väpnade gren NSF i ny attack mot konsten

När man skriver så som Bloggelito gör och gör inlägg med 10-15 länkar, ständigt, då är man en MegaFånblogg. Visst skall vi analysera de värderingsgrunder som finns i nynazismen, sverigedemokratin och kristdemokraterna.
MegaFånet förhindrar den viktiga debatten med sin självupptagenhet. Ok, jag läste ofta Bloggelito just för att lära mig metoden att klättra på listor. Men jag har blivit rätt förskräckt när jag inser att lille blogge nog är extremvänsterns förtrupp på nätet. Ok, det är ibland välskrivet och underbyggt, så jag förstår att många faller på knä och tillber predikanten

Jag försvarar inte den bruna rörelsen, men att hindra yttrandefriheten är skit nog. Den bruna rörelsen kan ibland få nyansen av rött. Det finns en gemensam nämnare och det är undertryckande av yttrandefrihet i alla dess former.
Den självupptagne ledaren har alltid rätt och vet alltid vad som är bäst för andra. Partier i mörkrött, brunt och mörkblått är partier som alla luktar illa. De brukar i ett historiskt perspektiv alltid följas av stanken efter död och förruttnelse. 

Intressant


Kommentarer
Postat av: Blogge Bloggelito

Jag vill minnas att du 1) har postat identiska kommentarer på en mängd bloggar där allt du har att meddela är en länk till ditt eget inlägg i en viss fråga (villkor: "gör inte reklam"), och 2) har postat ditt eget personnummer (!) i en redogörelse för din egen person (villkor: "håll dig till ämnet", därtill i strid mot lag då jag inte kan veta att det verkligen är du och ditt personnummer).

Ditt rättshaveristiska gaggande om yttrandefrihet har således ingen bäring i sammanhanget, då yttrandefrihet inte innebär någon rätt att komma till tals på just min blogg.

Sammantaget, med denna din senaste kommentar om att jag skulle tillhöra någon "extremvänster", gör att det finns skäl misstänka att det inte står riktigt rätt till uppe i din skalle.

Vidare är det inget konstigt att en blogg som fokuserar på bland annat sexliberala frågor och ofta skriver om moral, kristendom, porr och annat har bilder av mer naket slag; det är helt enkelt den nisch jag valt.

2008-02-01 @ 09:27:20
URL: http://www.xingfu.se/blogge/
Postat av: Björn Wadström

Hej Blogge, som du ser går det bra att yttra sig även om det är någon som är kritisk till mig. Så om du slutar tramsa och slutar med att blockera mig och andra som har avikande tankar än dina så är allt frid och fröjd igen. När man kallar NSF för kristdemokraternas väpnade gren kan man undra vem som har det "ställt i sin skalle". Som du säkert observerat är jag oerhört kritisk till Aftonbladet och DN som censurerar. De kan göra det med samma hänvisning som du, att det ansvarig utgivare eller ägare som avgör vad som skrivs.
Du vet också att "gaggandet" handlar om historien med de flickor som utsattes för sexuella övergrepp som barn. Kalla mig gärna rättshaverist, det skiter jag i. Flickorna är utsatta för ett rättsövergrepp av samhället och det vet du också. Så den största haveristen är den som tiger.
Bloggen som alla med en dator har möjlighet att använda är viktig när det gäller yttrandefrihet. Vi behöver inte censurera detta medium också eller hur!
Huruvida jag är jag är en intressant fråga. Eftersom ett flertal människor hittar vidare i de länkar jag har och sänder mail så kan du det också om du vill ha en dialog i olika frågor.
MegaFån handlar dels om metoden du med fler använder i länkning. Den har jag apat efter och överdrivit som du förstått. Men ett riktigt MegaFån är den som inte tillåter en dialog när den trycker ut åsikter på nätet. Extremvänster eller ej diskuterar jag gärna i de inlägg du skriver, den dag du tillåter kommentarer.

2008-02-01 @ 19:02:33
URL: http://wadstrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se