Fria horor

Rubriksättningen handlar inte om sexuella tjänster vill du läsa nätets klokaste ord i den frågan så klickar du till Isabella.

Jag har försökt att få igång en diskussion om megafonbloggar eller MegaFån som deepedition med den erfarnes rätt påpekade att de kallas.

Jag skrev ett inlägg som heter sanningen om bloggosfören. Lite reaktion, men inte den debatt jag önskade. Så då får jag väl höja graden av provokation och lade ut två inlägg Lite info från en grön bloggar som visade de medier twingly länkar. Dessutom skrev jag en mycket avmätt parodi på megafonbloggarna som jag kallade varm varmare varmast. I enda observant person skrev..Anonym om Varm varmare varmast  Twinglyhoreri!

Jag är tacksam för att någon både såg och reagerade. Nu såg jag att även bloggtidningen hade fångat tråden om antalet besök eller antalet läsare.

Vad jag vill säga är att varför sitter en del bloggare och bara skriver utan att vilja ha debatt och dialog. MegaFån!
Jag skall inte peka ut några exempel på extrema Megafån bloggar. Men bloggar som stänger av ip eller inte tillåter kommentarer är en i kategorin Fån. Det finns också en kategori bloggar som tycker de är störst bäst och vackrast så de vill inte ha sina fina bloggar störda. Till den senaste kategorin vill jag bara säga att de är MegaFån... för störst bäst och vackrast är jag.

...och du och alla andra. För alla inträffade den dagen vi skrev vårt första blogginlägg eller kommentar...att då bemötas med von oben attityder från de som tror de kan och vet allt kanske leder till att någon slutar blogga.
Nej en uppmuntrande attityd borde vara just bloggens kännetecken..det betyder inte undvikande av värderingar eller hårda debatter för det är en del dialogens funktion...

Bloggen är ett helt underbart sätt för oss alla att faktiskt använda yttrandefriheten till det den är till för information och fakta javisst men framförallt debatt och dialog.

Slutligen så har alla bloggar en personlig stil och visst vi är alla annorlunda. Vi kan ha många sätt att se på vad som är viktigt eller hur fakta hänger samman. Så endel som läser det jag skriver förstår, och ser kopplingarna i en tanke, dvs delar min grundsyn på att allt hänger samman..

Så eftersom Isabella som jag nämnde i början är årets politiska blogg så tar jag omdömmet hora som ett mycket positivt ord. Tack det värmer..

Så från en hora till er MegaFån...Ni är Torsk..

Intressant Bloggosfären twingly ping länkar Bloggtidningen Isabella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se