Fritt om kommunikation och dialog

Jag läser i SvD att några moderater börjar vakna och förstå att förbud inte är vägen till ett öppnare samhälle. Nu har de ju folkpartiet som vapenbroder i alliansen. Det borde väl BORGA för yttrandefrihet....jag vet inte varför men moderaterna verkar mer liberala än folkpartiet nu för tiden. Folkpartiet pratar mer och mer om kontroll och förbud...kanske har folkpartiet spelat ut sin roll..vi får se....

...........Just det fildelning handlar om yttrandefrihet inte upphovsmannarätt.

De som yrkesmässigt lever av att producera musik eller ord skall givetvis garanteras en ersättning för sitt arbete.
Låt oss diskutera hur det skall gå till istället för att skrika efter kontroll och förbud.....

Jag gillar Metro som nyhetsförmedlare..äntligen börjar de skriva om Aftonbladets säkerhetsproblem.

.läs hela inlägget från...Vuxna förbannade hackare..De har en rätt kul inledning..Aftonbladet skriver hellre om en ful jävla hundjävel som springer från smällare?! Härregud! Vi får helt enkelt prova på någonting annat för att nå ut till vårat förfallande samhälle

- Vi ser väldigt allvarligt på det och har polisanmält, säger Aftonbladets chefredaktör Jan Helin.
Visst kan man som Jan Helin förfasa sig och polisanmäla. Jag tycker tidningen borde vara tacksam för att någon visar hur informationssamhället ser ut.....

Våra dagstidningar som skall sprida information till alla oss medborgare. Den tredje statsmakten, pressen, har i stort degenererats till pling plång...jag saknar grävande undersökande publicerande journalister.

Det är inte bra för ett samhälle när bloggen tar över informationsspridandet. Det låter kanske konstigt eftersom jag ägnar rätt mycket tid till att blogga. Men jag har större tilltro till en journalists förmåga att formulera sig. Men då måste sveriges journalistkår få arbetstid att undersöka och mediaplats för att publicera.

Stå på er journalister ni behövs mer än någonsin. Ge oss medborgare begriplig information om vetenskap, samhälle.....ja ni vet.men ägna inte mer tid till pling plång journalistik....


Ja under tiden ni funderar över fildelning och annat digitalt så vill jag påminna om att det är två dagar kvar att rösta på Årets bästa blogg alla kategorier klicka här och rösta,,


Bloggen Bent som utlyste tävlingen årets politiska blogg. Jag blev mycket glaf när jag såg vinnaren så här skrev jag om henne tidigare.. 


Mitt lilla bloggtips 071226

Isabella Lunds blogg, en 45 årig Sensuell Qvinnlig Konsult...Att arbeta som eskort är en blogg som DN inte gillar.


Men den är mycket saklig, välgjord och snygg..en av sveriges mest läsvärda bloggar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se