Kvinnofrid...

Den nationella stödtelefonen för kvinnor som utsatts för hot och våld invigdes den 4 december och drivs på uppdrag av regeringen.

Antalet polisanmälningar om våld mot kvinnor väntas slå rekord när Brottsförebyggande rådet om några veckor summerar 2007. Redan under årets första elva månader har Brå registrerat drygt 74.500 anmälningar. Sedan 1988 då Brå började redovisa statistiken har antalet anmälningar ökat med nästan 100 procent, från 13.482 till förra årets 25.491.

74.500 anmälningar.........Det finns säkert en förhoppning hos dessa kvinnor att en utredning görs oavsett vem som är föremål för anmälan......

I Sverige är vi ju lika inför lagen oavsett...social ställning, politisk tillhörighet, religion osv...I Sverige tillmäts en kvinnas ord lika värde som en man....eller hur 

Kommentarer
Postat av: Birgitta Renner

Jag behöver goda råd, men jag vet så väl att jag precis tvärtemot det jag förespråkar gör samma förbaskade misstag själv.Ge mig kraft förut va det bara mig han hotade men nu är det min älsta dotter och så. så snälla någon ge mig ett råd .. Jag vet egentligen så mycket men det är så mycket enklare att ge andra råd ,änn att ta till det själv. o det dumma är att jag är så jävla vaksam men nu sitter jag i klistret o vet inte vad jag ska ta vägen . jag får inte tag i min dotter som är på stan o vill egetligen inte att hon ska veta om det senaste .Fysiskt är jag ok...

2008-01-07 @ 18:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se