Välkomna till verkligheten Magnus Andersson(cuf)

Jag skrev nyss ett inlägg på - ettan- om liberala centerpartiet. Magnus Andersson vill att centerpartiet skall börja diskutera miljöfrågor. Han vill ha riktiga mätbara siffror. kossornas idisslande som ref. till i Aftonbladet nedan kanske kan vara märbart för Magnus?  Schlaug skriver också om att räkna rätt saker.

Kanske lättare för Magnus att förstå varför Maud söker nya blå mjölkkor. Så här Magnus tugga i dig och återkom när du diskuterat frågan färdigt i bonderörelsen.

Här idisslar en sann miljöbov.

Som en del av köttindustrin släpper kossan ut mer växthusgaser än transportsektorn.

- Jag skulle vilja att politikerna uppmärksammade köttätandet som det stora miljöproblem det är, säger forskaren Annika Carlsson-Kanyama till aftonbladet.se.

Moderaterna verkar lite ur balans just nu.
I en oväntad seger för oppositionen röstade riksdagen på onsdagen för en utredning av maktkoncentrationen på mediemarknaden. - Jag trodde först att vi hade fel på apparaturen. Men vi hade fyra moderater som borde ha tryckt men som inte tryckte. De satt i andra tankar helt enkelt, säger Bertil Kjellberg, moderaternas kvittningsman, till TT.
Välkomna till verkligheten skulle jag vilja säga. Jag sa det visst i ett tidigare inlägg också:)

Frågan är bara om det vi ser inte är tankspriddhet utan faktiska intressemotsättningar inom alliansen. Bildt springer omkring i Europa och företräder Sverige. Ibland undrar jag om han ens har med sig sitt eget parti.....

Men det skall bli intressant hur (cuf) ser på jordbruket och vad regeringen tänker göra åt bidragsnäringen.


miljöpartiet
Intressant och mer av wadström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se