Fritt om arbetsmarknaden

Waxholmsmålet är uppe till debatt jag läser Aftonbladet  Dn och Svd och försöker förstå de olika vinklingarna som ges.
Jag har egentligen bara en sak att säga och det är att beskattning och lagstiftning i Eu betyder att Sverige får anpassa sig till....Min farhåga besannas att det blir anpassning till de regler som finns i det land som har lägst ambition vad gäller arbetsmiljö, löner och arbetsvillkor.

Det är det som menas med fri rörlighet av arbetskraft och kapital..

......skyll inte på mig jag sa nej.

Vad tjänar du själv på att Sverige är en del av Eustaten. Försök att förklara varför svenska folket inte får friheten att rösta huruvida vi skall godkänna det nya Eu-fördraget eller inte...

Eu utan folket ....för vem?

Kommentarer
Postat av: Buddi

Bra att någon vill och vågar säga som det är. EU är till för de som tillhör klubben för inre beundran.

2007-12-18 @ 20:36:49
Postat av: Rune

Hmm anpassninig till länder med lägst ambition? Sverige fick ju skärpa arbetstidslagen under mycket gny och gnäll

2007-12-25 @ 08:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se