Fritt om Metro

Jag har redan skrivit om Metro. Det som slår mig är att tidningen Metro är snabb i anpassningen till det nya medialandskapet.

När tidningen lägger ner bostadsbilagan är det nog en klok strategi inför den kommande bostadskrisen. Jag har skrivit en del om bostadskrisen som kommer nu när vi har inflation och sjunkande fastighetspriser samtidigt.
Jag har skrivit en del om bostad tidigare som du kan läsa på den här bloggen.

När det gäller Metro så är den, tror jag, nu Sveriges största tidning. Snabba vältäckande nyheter och du kan ladda ner den som pdf och tidningen har en bra blogg. Priset 0:- på en tidning är svårt att slå för de äldre tidningarna..
Uppköp och stordrift är de traditionella tidningarna motvapen

De tidningar som kommer att överleva är de som behåller hög kvalite på journalistiken och förstår att interaktion med läsarna i form av blogg och andra digitala lösningar vinner.

En tidning som själv föröker bli en upplevelsemaskin och skriva om allt har ingen möjlighet i ett accelererande mediatempo.

Jag tror nog Metro har hittat sin plats, problemet är nog de äldre tidningarna. Vem köper imorgon en lokaltidning där gårdagens nyheter står. Vem läser imorgon en tidning när informationen funnits på nätet flera dagar. Jo vi kommer att köpa tidningarom de innehåller något + värde. Det värdet är en hög grad av undersökande analyserande journalistik...tack för ordet... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se