Personlige person

Regeringens förslag är ett allvarligt hot mot den personliga integriteten menar Aftonbladets IT-expert Ian Vännman.
Jag ääälskar när det dyker upp experter i media....den som inte redan vet om att svensken är den mest övervakade medborgaren i världen är bra naiv. Vårt fiffiga person-nummer.system kombinerat med ett geografiskt datasystem gör att storebror vet var vi är och vad vi gjort....

Så vad är då personlig integritet, är det "att skydda ekonomiska intressen"...det är nog något du kan fundera över...eftersom jag är en stor förespråkare av tryck och yttrandefrihet och att varje individ har något att säga så äääälskar jag övervakningen. Tänk att staten tillskjuter resurser och pesonal bara för att läsa och lyssna på lilla jag...Sverige är fantastiskt... jag klippte några av månadens besök som exempel...

wadstrom.blogg.se *2007-12-12 00:12:35 - Försvarets Materielverk (FMV)
wadstrom.blogg.se *2007-12-20 09:55:00 - Rikspolisstyrelsen
wadstrom.blogg.se *2007-12-21 11:40:54 - Regeringskansliet
wadstrom.blogg.se *2007-12-27 11:24:23 - Skatteverket


....läs Äntligen ett evigt Liv som jag skrev häromdagen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se