Yttrandefriheten 6

Olle Svenning på Aftonbladet skriver i söndagens ledarkrönika. "Nu måste allting dras fram i ljuset".
Jag skall inte värdera att Aftonbladet fortfarande inte sätter till resuser att undersöka historien om Eva. Intervjua grannar osv. Det är givetvis tidningens fria val att utgå från att inte tro på historien. Däremot reagerar jag på att Aftonbladet gör en formulering.. "En sådan anklagelse, framförd av en länge trasig och olycklig kvinna upphöjs däremot omedelbart till bevis:" Vi får se vad JK orkar lyfta fram i det arbete han nu gör.



Det brukar i  många tidningar visas bilder på före och efter så varför inte...den övre bilden är klickbara. - Jag har mått dåligt av det här i hela mitt liv medan de inblandade männen alltid har skyddats och försvarats, säger Eva Bengtsson.




Under en kort stund idag rullade dessutom de länkade bloggkommentarerna på Aftonbladet. Det är lite svårigheter att få igång systemet för belastningen kan bli stor en stund. Jag sitter och studerar hur Aftonbladet just nu håller på och arbetar med länkar och artiklar. Jag återkommer om det senare..

Jag skall inte skriva något om pudel utan med en poistiv klang så verkar Aftonbladet sakta men säkert stämma in i kören som kräver att hela historien måste upp i ljuset eller...

NästaFöregående

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se