Fritt om centern, pudlar och bävrar

Centerpartiet har tagit initiativ till en ny, liberal tankesmedja,  med tyngdpunkt på entreprenörskap, moderna liberala värderingar och hållbar utveckling. Jag som i min naivitet trodde att det fanns en bonderörelse som tänkte i partiet. Men bondförnuft räcker inte när Maud skall ragga nya storstadsbor på Stureplan till sin drömtron..

Det här är sista gången Sverige skeppar avfall till upparbetning i Sellafield, sade Andreas Carlgren på en presskonferens i dag. Kan vi lita på dig Andreas eller

Vi får se sista gången till Sellafield har jag hört dig säga.....en sång till dig från Björn

Jag återkommer just till anläggningen vi sänder vårt plutonium till..men lite gammalt om Sellafield
Så inte är det någon ny fråga...

Jag och många är tacksam för att Andreas till slut uttalar sig. Vi är många som väntat på miljöministern. Studera TV inslaget när han gör en pudel eller det kanske är en bäver enligt den nya liberal(center)modellen

Lite från aftonbladet som har vaknat sent om sider. Det är kanske inte miljöhänsyn utan möjlighet att kritisera alliansen som är syftet. Socialdemokratins syn på kärnkraft och avfallsproblematiken har bara handlat om billig energi till storindustrin. Men vem vet arbetarrörelsen kanske börjar vakna....

Jag förstår mig inte på centerpartiet...först lämnade de eu..nu kärnkraften...de håller på att lämna landsbyggden för bäversmedjor vid Stureplan...Jag vet inte vad som är allvarligast...att halva Sverige nu avfolkas och centraliseras till storregioner är det därifrån ordet center kommer....

Eftersom centerpartiets miljöpolitik inskränkt sig till att lämna rabatt vid bilköp och tala om att de är ett bäverparti. Det var nog t.o.m. så att alla svenskar skulle vara bävrar enligt Maud. Jag fattar inte...bäverparti? vad är det hon menar? Bäver låter väl miljö så nu kommer lite info om vad är en bäver.

Wikipedia om Bävrar (Castoridae) är en amfibisk däggdjursfamilj i ordningen gnagare som blott innehåller ett enda släkte Castor. Bävrar bygger fördämningar och blir i genomsnitt cirka 15 år gamla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se