Fri från ordet

Två dagar med Svensk handledarförening i psykosocialt arbete och några dagar med mig själv och mina egna tankar.... Är det någon som funderat över varför en hackspett är så oerhört förggrann..




Ja så kommer jag åter till detta mediabrus och försöker förstå vad som sker. Ordet används alltmer i fördummande syfte, men det är väl ett yttryck för den rådande ekonomismen i samhället.
En underbar text om ord har Tom Tom Club.

En lite klar röst i  mediabruset har Björn Ulvaeus och varför inte en sång som knyter an till både fåglar och andra perspektiv... 

I USA ska man kunna stämma alla, menar delstatsenator Ernie Chambers från Nebraska - och stämmer därför Gud själv för att terrorisera jordens befolkning med naturkatastrofer.  Det kan bli ett mycket intressant rättsfall. Hur stämmer man någon som aldrig funnits? Men å andra sidan finns det gott om Herrar på jorden som säger sig representera Gud. En och annan hör visst hans röst eller ser tecken från honom.
Ett litet lästips till alla läs första moseboken. Läs Kapitel 1 och 2 resten av boken är bara ren logik på dessa kapitel.... Har du inte något ex av boken hemma så har du den här  Djävulsbibeln får besök av vår käre utrikesminister. Han hinner med mycket han......
När du läst texten vilket jag tycker du bör göra så lyssna på en likvärdig historia. Jag har själv en underbar melodi som jag då och då återkommer till....lyssna på texten


Borg ler under sin budgetprommenad. och nynnar på money money. Ylva ryter men vem bryr sig...
Kritiken mot regeringens bristande klimatpolitik tog bland annat upp regeringens klimatmiljardsatsning som är ett myrsteg i jämförelse med vilka åtgärder som faktiskt behövs.  Ja läs budgeten själv..........

Men Lev Livet Leende och den viktigaste händelsen är nog att  :-) fyller 25 år Du kan läsa lite mer här om du vill..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se