Stones musik är frihet

The Rolling Stones har många en relation till. Visst har gubbarna några år på nacken. Men vilka år!
Min första skiva var just med Stones. Den snurrade och snurrade på skivspelaren och så hade jag fått en radio i födelsedagspresent. Vilket underbart ljud det kom ut ur högtalaren.

Inte var Stones de enda, men klart underskattade för utvecklingen i samhället. De visade med sin musik ett alternativ för unga människor. De utryckte i musik och genom att bara vara något annorlunda.

John Lennon, Keith Richards,Eric Clapton och Mitch Mitchel kanske inte säger så mycket för den yngre musikgenerationen, men det gör de nog. Finns en kul spelning från forntiden på youtube

Ja när Brian Jones dog så blev det Keith Richards som blev den store i bandet för mig. Han var och är bara för mycket.. och så enkla riff som rockar så oerhört mycket. Underbart. Jag hade en biljett till senaste spelningen och så klättrar han i palmer. Lekte väl Pirat eller något annat. Så jag orkade inte beställa ny biljett. Men Keith han ger inte upp så lätt.

Finns en rätt bra spelning med Nora Jones på youtube för alla oss som gillar Keith.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se