Dubbelmoralens frihet

Nu har den blossat upp igen debatten om fria byten av sprutor för människor med narkotikaberoende. Debatten leds som vanligt av folkpartister med ett förvridet synsätt på frihet.

Moralen låter att knarka är ett fritt val och att dela ut sprutor skulle underlätta missbruk. Det är så urbota dumt att jag egentligen inte skulle bry mig om att kommentera överhuvudtaget.

Men när människor tillåts dö i HIV och elände helt i onödan bara för att dess moralkärringar tillåts bestämma kan jag inte bli annat än förbannad.

Även en herionist är en människa och behöver respekt och vi behöver alla visa en ödmjukhet inför det livsöde en heroinberoende människa har.

När nu samhället i princip inte erbjuder någon vård kan väl metadon eller åtminstånde rena sprutor vara ett minimum av mänsklighet från samhällets sida. 

Att dessa folkpartistiska frihetskämpar skall visa någon kärlek till andra är inte att förvänta sig. Solidaritet har ännu inte infunnit sig som begrepp i deras ordförråd.

Överhuvudtaget präglas hela alkohol och narkotikadebatten av total avsaknad om kunskap. Det här är ett område där det är fritt fram för moral och tyckande.

Jag vet givetvis att själva missbruket ställer till en massa elände för andra men det ursäktar inte att vi låter människor avlida i önödan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se