Fri att kontrollera riksdagsmän & kvinnors utrikesresor

Hela 95 procent av befolkningen anser att det inte är rätt att fuska med bidrag.

Nu har vi sett media vända upp den smutsiga byken när det gäller moderaterna. Det är extra angeläget att granska moderater och folkpartister eftersom de driver linjen så hårt att svenska folket fuskar.

Jag har erbjudit 50:- skattefritt till den som tar fram en hederlig moderat till Reinfeldts regering. Observera att ingen har gjort anspråk på dessa 50:-.

Så nu vet vi att moderaternas trovärdighet i frågan om skatter och lag = 0

Nu kvarstår att ledande personer tar sig friheter utanför lag. Det är oacceptabelt eftersom det är just riksdagsmän och kvinnor som stiftar lagarna. Vi skall inte ha kriminella ledare i Sverige.

Nu har kalla fakta gjort ett bra program om riksdagsmännen & kvinnornas inrikes-resor se det programmet. Klicka på TV4-Loggan så kommer du dit direkt.



Riksdagsledamoten Jan R. Andersson (m) har betalat tillbaka 3536 kr till riksdagsförvaltningen för en resa mellan Luleå och Kalmar - efter att Kalla fakta ifrågasatt denna. Riksdagsledamoten Peter Rådberg (mp) har betalat tillbaks 2250 kr till riksdagen efter att Kalla fakta ifrågasatt hans reseräkning - där det framgår att riksdagen betalt ett rum för medföljande barn.

Ni som tittade på programmet vet att det är fler än dessa 2 personer som handlat utanför gällande lagar och regler. Visst är det gulligt att de betalar tillbaka men jag vill inte se dessa personer på någon mer nomineringslista från respektive parti. Visst kan människor göra fel i sina liv och vi skall återge dem full respekt.

Men en människa som medvetet bryter mot lagen efter att han eller hon har tagit plats i Sveriges lagstiftande har jag ingen förståelse alls för. Vi talar inte om några människor som drivs av fattigdom eller andra skäl. Bara ren djävla egoism. jag hoppas att de själva förstår och avgår...

Jag har tagit upp frågan om regeringen och förvaltningarnas utlandsresor. Ännu har jag inte sett någon
granskning.

Min fråga är om individen som reser får personliga poäng, bonus eller rabatter på sina flygresor i tjänsten.?


Det blir om så är fallet mycket stora pengar för privata semesterresor. Om det är som min fråga så tillhör denna förmån staten och om den är privat så är det en förmån som skall beskattas.

Eftersom jag tidigare visat er att både skatteverket och regeringskansliet läser den här bloggen så får vi väl höra något fram över. Jag kommer att fortsätta fråga...och fråga...och fråga...kanske kan TV4 även tittar på utlandsresor...men inte är det så illa att även reportrar får förmåner...vem vet?

Senaste besöket från skatteverket var tidigare idag..
wadstrom.blogg.se *2007-11-09 14:48:36 - Skatteverket
wadstrom.blogg.se *2007-11-09 14:48:14 - Skatteverket
wadstrom.blogg.se *2007-11-09 14:47:43 - Skatteverket


Någon som jobbar på t.ex. SAS som kan kommentera på bloggen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se