Ulf Lundells frihet

Ulf Lundell är en man som jag gärna lyssnar på. När jag var ung i Norrköping och körde i min lilla röda sportbil hörde jag en röst i radion. Jag tror programmet hette bandet går. Ja... låten var "jag går på promenaden"..den gick rakt in i hjärtat..det kändes som att den beskrev min verklighet.

Sedan spelade Ulf och hans grupp i på en skola i Norrköping..och musiken höll även när jag såg dem live.
Kom lite böcker också från Ulf, jag försökte läsa dem men tröttnade efter några stycken...Ja någon film blev det också av böckerna.....Jag älskar Ulf mest som musiker.....

Lite senare i livet kom jag att arbeta i restaurangbranschen. Bankiren som företaget hette hade alltid aktuella artister på scen. Klippet är från Tyrol,men stämningen känns igen :-) Ulf var en trogen musikant under många år...

Ja vad skall man välja för minnesvärd låt i hans omfattande verk..varför inte jag hade en älskling en gång.. 

Med en viss lättnad läser jag dagens artikel....
Ulf Lundell, 57, går till attack mot Anders Lundin och "Allsång på Skansen". Han kan inte förstå att människor är intresserade av programmet. För mig är det ett otroligt konstigt mysterium, säger han i "Nyhetsmorgon".

Trygghet Ulf,  trygghet är vad de letar efter när världen rasar samman......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se