Extra nyval

1. Om det är riksdagsval 2008?

2. Vilket parti röstar du på?

Klicka på länken här och rösta!

Röstningen avslutas 2008-02-15 klockan 06.05. Det går att ändra sitt val fram till den dagen.

Varför då denna märkliga omröstning.

Det uppstod en diskussion efter Demoskops senaste väljarundersökning.
En fråga är varför media inte presentera undersökningar i sin helhet. En annan fråga är hur går urvalet till en undersökning till. Den tredje frågan är vad är det för fråga man svarat på.

Så urvalet till den här nyvalsundersökningen är begränsat till de som har en dator och är uppkopplade till nätet.
Undersökningen pågår under en längre tid ca 1 månad. Resultatet presenteras forlöpande.

Informationen om denna undersökning kommer att finnas på på de flesta media.

Aftonbladet, Dagen, Svd, DN osv..  Jag skall göra vad jag kan för att undersökningen blir synlig. Hoppas på lite hjälp av andra debattörer.

Intressant Bloggtidningen

Sökord politik media journalistik bloggar

Kommentarer
Postat av: Olle Benner

Vill bara påpeka att jag bloggat i snart ett och ett halvt år.
Heter Olles(mp) blog från Staffanstorp.
Är gruppledare för mp i Stafafnstorp i Skåne. Vill gärna komma med på listan!
Glada hälsningar
Olle

2008-01-13 @ 18:23:32
URL: http://blog.mp.se/staffanstorp
Postat av: Björn Wadström

Hej Olle. Kul!

Jag tänkte lägga en kmmentar på din blogg men den verkar inte öppen för kommentarer. Lite trist, eller också var det något datastrul:)

Jag har lagt upp din länk på Gröna Sköna Fria Bloggar på min sida. Det är ju det jag råder över.

Listan www.gronabloggar som du ser längst ner på sidan registrerar du själv genom att klicka dig in.

Sedan har du ju för de partigröna bloggarna en lista på www.mp.se http://mp.se/templates/Mct_78.aspx?avdnr=5&number=93964

Jag har valt att inte vara med just på partilistan eftersom jag vill vara fri att kritisera även mp. Men visst är jag grön.

Pinga din blogg på www.twingly.se www.knuff.se och registrera den på www.bloggportalen.se så når du fler läsare. Det här om ping gäller alla oavsett vilken färg eller blogg ni har. Vi skriver alla för att någon skall läsa. Eller hur?

2008-01-13 @ 19:00:45
URL: http://wadstrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se