Toner från Björn till Cirkus FRA

FRA-lagen välkommen till verkligheten kära Svenska folk. Jag har följt debatten i riksdagen och återremiss till nytt beslut.
Jag är skrämd av alliansregeringens hantering. Det är inte att centerpartiet, folkpartiet, kristdemokraterna och moderaterna har en åsikt om att det finns ett hot som skrämmer mig. Det är inte dessa fyra partiers bedömning att den personliga integriteten kan offras.
Det som skrämmer mig är hur dessa fyra partier hanterar debatten och en återremiss. Jag har inga ord så nu kommer lite toner från Björn. Det är bara att klicka på bilden.
.
video


Aldrig mer kommer jag att lyssna på någon från centerpartiet folkpartiet, kristdemokraterna eller moderaterna när de använder ordet FRIHET. Ordet liberal betyder något för mig. Men när min frihet skall försvaras genom att ta bort min egen frihet då vet jag att någon missbrukar ordet liberal och att någon ljuger.
Har det någon betydelse vad jag sett och hört, ja det kommer att få en stor betydelse. Inte för att jag är särskilt viktig men jag vet att alla andra sett samma sak som jag.

Den som tror att den här regeringen kan överleva efter detta övergrepp på demokratin är bra naiv.
Alliansen spricker på löpande band runt om i landet. I Landstinget  Sörmland så tröttnade Miljöpartiet idag och det gjorde även Folkpartiet så korthuset som är byggt på retorisk lögn börjar nu falla.

Frihet, Frihet, Frihet... Vilket vackert ord. Yttrandefrihet Tryckfrihet ja ordet är vackert även i dessa former.

Ok vad gör vi nu....2009 till EU-Valet och 2010 till Riksdagsvalet så kan du återta din frihet. Rösta bort centerpartiet, folkpartiet, kristdemokraterna och moderaterna. För mig är det inte svårt. Jag har gjort en resa med sympati både för vänsterpartiet och för liberala partier i höger blocket. Det miljöfrågor och inte just frihetsfrågan som fick mig att välja Miljöpartiet. idag ser jag att miljöpartiets syn på frihet också är min.  Du kan också göra en aktiv handling och gå med för att förändra vår framtid. 50:- är inga stora pengar...
FRA Demonstration, fotograf: Infoenhet

Alliansens cirkusföreställning med fler kontrollstationer av FRA övertygar inte Miljöpartiets riksdagsledamot i försvarsutskottet, Peter Rådberg. Vår integritet hotas fortfarande när samtliga medborgare ska kontrolleras, något som de gröna fortsätter att säga nej till.

Det andra som vi borde göra är att se om det den juridiska vägen går att göra något  Det kanske är långsökt men när företag blir oroliga för att etablera sig i Sverige p.g.a FRA-lagen så borde det väl ses som en begränsande faktor för det flytande kapitalet. Hade det varit igår hade jag skrivit det fria kapitalet. Men det var igår....någon som kan Eurätt  och kan komma på en hållbar väg för oss att återfå vår frihet?

Att lyssna på folket har idag fått en ny innebörd.

 HD  Dagen Expressen DN  AB SvD  
Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: , , , , moderaterna , vänsterterpartiet, , miljöpartiet, centerpartiet, folkpartietfra yttrandefrihet tryckfrihet övervakning pressfrihet frihet FRA-lag FRAlagenTechnorati om: , , ,,Icerocket om: , ,

Kommentarer
Postat av: Peder Graas

http://shithitthefan.blogspot.com/



Källa: Dagens Nyheter 17 oktober 2006.

Fredrik Reinfeldt uttalar sig om de två egyptiska medborgare som 2001 med CIA:s hjälp avvisades till hemlandet, där de utsattes för tortyr.

Källa: Sveriges Radio P1, Studio Ett, 12 december 2004, kl. 17.00-17.45.



...jag är också beredd på att skriva under på att Sveriges del i kampen mot terrorismen kommer att tänja en del gränser ... eh ... för vad vi än så länge uppfattat vara korrekta sätt att agera.



Det finns legal grund för detta. Jag tror att svenska folket [ska] ställa in sig på att det kan hända igen.



Både att utländsk säkerhetstjänst opererar på plats i Sverige.



Och att det kan ske avvisningar till länder som använder annat än allmän domstol för att pröva skuldfrågan. ... eh ... Och ibland kan det vara bra att vara rak över det, snarare än det vi har upplevt, tycker jag, för att försöka ... eh ... komma undan diskussion i den här frågan.



Nu vet ni va han menar!



tips kolla in min blogg har info om FRA + annat de sysslar med bakom era ryggar









2008-06-19 @ 02:07:26
URL: http://shithitthefan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se