För mycket gubbfläsk

Politikerdrottningarna drabbade samman för första gången i SVT:s Agenda. Så skriver aftonbladet när landets näste statsminister möter en landstingspolitiker i debatt. Det är en lika korkad ubriksättning som att Sahlin debatterar med Reinfeldts fru. Jag tror jag läste att Sahlin förklarade att det inte var Reinfeldts fru hon debatterade med utan en landstingspolitiker.

Det är bra att kvinnorna börjar sätta agendan istället för allt gubbfläsk. Wetterstrand  kvinna, klarsynt och för debatt. Läs det här.  

"Det tycks som att socialdemokraterna är mycket måna om att få komma tillbaka till regeringsmakten. En tydlig miljöparti-anpassning verkar på gång.

Det har bara gått några dagar sedan jag gick ut med anklagelser om deras naivt positiva inställning till EU och med krav på en mer EU-kritisk regeringsförklaring för att en röd-grön regering ska bli möjlig.

Idag skriver en tidigare minister på DN debatt att (s) borde säga nej till Lissabonfördraget. Detta fotbyte görs naturligtvis för att underlätta ett framtida regeringssamarbete med Miljöpartiet."

En förhoppning kanske går att ställa till kvinnorna oavsett partitillhörighet är att städa upp i mörkläggningen efter bordellhärvan. Eva skall inte behöva stå ensam och berätta sanningen.  Har ni sett den där bilden från Kina när en person står framför stridsvagnarna. Jag kan inte låta bli att se att det är Eva som står där.

image35
Självklart måste vi reda ut hur det var möjligt med en mörkläggning i en demokratisk stat som Sverige. Svaret kanske är för mycket gubbfläsk! Nu handlade Dn:s artikel om att mödrar kräver upprättelse så det kanske rör sig i gubbfläsket även i Kina.

Jovisst jag är själv en gubbe. Men en grön sådan som också kräver en kommission som klart informerar oss alla om hur det gick att sätta rättsväsendet och media ur spel. Vi kan inte ha det så i Sverige, så kvinnor i alla partier sätt fart på gubbfläsket i era partier.

Det kanske är en fördom att kvinnor bekymrar sig mer om framtiden och framtida generationer än män. Eftersom jag som är både man och 50+ är djupt oroad över klimatförändringarna så borde väl kvinnor vara oroade över den globala uppvärmingen.  Dn skriver visserligen "mildaste vintern i mannaminne" Men Sussane! stavade nog fel. mammaninne skulle det nog varit.

Jag kan inte låta bli att avsluta med en religös vinkling till gubbfläsket. Det var en artikel om avkragade präster som fick mig att fundera över gudsbilden. Gud är hon svart och hennes dotter heter???

Andra bloggar om: , , , , ,, , , , ,, , ,
, , , , Intressant.se


Kommentarer
Postat av: Tage

Jag tror att det finns mycket dolda sexistiska historier liknande denna. Jag har två minnen av den aktuella händelsen; Palmes arroganta dementi och Fälldins indignerade dito. Man kan som utomstående inte ha någon åsikt om detta men historien blev aldrig utredd.

2008-03-03 @ 20:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se