Fritt glid

Nu glider de på rötter och grunder för att nå fast mark 2010. Men mycket allvarligare är att Kyrkan glidit 2 kilometer .

Vad är det som händer på planeten. Jag undrar just vad som skrämmer amerikanerna mest just nu? Är det terror eller miljöhot.

I Sverige lämnar folkpartitanterna köpcentret och går ut och sätter upp nya förbudsskyltar på stan i Stockholm. Jag kommer inte ihåg vad det var de skulle skylta emot. Det produceras så mycket förbudsskyltar i de liberala tankesmedjorna så det är inte lätt att hålla sig uppdaterad.

Mona och Fredrik kämpar om samma väljare...men alla andra då skall de rösta grönt?

Kommentarer
Postat av: Worst

Menar du att Mårups kyrka störtar i havet på grund av klimatförändringar??? Isåfall är det lite väl långsökt. För det första har inte kyrkan förflyttat sig. Strömmen utanför Danmarks västkust förflyttar sanden, och under 800 år har kusten därmed blivit 2 kilometer åt öster istället. En del av sanden deponeras kring Skagen (se bara alla fyrar de har fått bygga där allt eftersom "toppen av Danmark" har byggts på med sand) och en del bygger på Läsö.

2007-08-12 @ 12:48:50
Postat av: Björn Wadström

Hej Worst. Du har givetvis rätt i dina frågetecken.Vad du och jag nog kan enas om är att det som sker hänger samman. Vi pratar om en Planetoch inte flera. Jag har inte hört talas om att det finns någon annan Planet vi kan bo på. Genom att visa lite på naturens krafter i hav och även regnet och människors oro i USA så kan det vara en förklaring till den politiska glidningen från rötter och ideologiska grunder. Jag ser inte att jag använde klimatförändring som begrepp just när det gäller den aktuella kyrkan. Du tar upp ett rätt kul filosofiskt problem. Är det kyrkan eller stranden som flyttar sig? Men avslutningsvis så var ande-meningen i mitt inlägg att vi talar om en helhet där människan är en del av systemet. Vi påerkar och blir påverkade. Ordet klimat-förändring innehåller tva delar. Mycket fokuseras på förändringen. Klimat och väder börjar få en berättigad del i fler och fler människors medvetande. Det är positivt menar jag. Förändringshysterin är inte alltid positiv. För några år tog sig börskurserna in i tv-rutorna och mediarapporteringen. Då handlade det om att varje individ skulle köpa aktier. Jag har ärligt talat aldrig sett meningen med den intensiva bevakningen av handeln med aktier. Det är som jag ser det däremot meningsfullt att vi alla utan värdering om rätt och fel sätter frågor i relation till naturen.
En byggnad från 1200-talet är intressant i sig och jag ser en mening i att uppmärksamma den artikeln . Tack för din kommentar.

2007-08-15 @ 00:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se