Vänsterns frihet

Jag kan inte hoppa över en händelse i Nyköping.

Efter valet uppstod lite turbulens. Två vänsterpartister valde att samarbeta med den sk rengnbågsalliansen i Landstinget. Det blev ett djävla liv och vänsterpartisterna blev uteslutna och är numer partilösa. Det var ganska kränkande kritik de fick utstå från vänsterpartiet men framförallt från socialdemokratin.
Argumentet var att de blåst väljarna.....och var odemokratiska.......

Så med ett mycket stort leende läste jag den här artikeln efter att socialdemokraterna föreslagit ett blocköverskridande samarbete....

Socialdemokratin har mycket klokt i sitt program men jag tror artikeln pekar på socialdemokratins verkliga problem...oviljan till dialog och respekt för olikheter. Kanske är det ett "Göransyndrom" som partiet håller på att förändra......

I Kommunen valde Miljöpartiet att bilda Nyköpingsalliansen med c, fp, kd och m. Miljöpartiet har väl fått en och annan korkad kommentar av de som blev maktlösa. Det hör väl lite till det politiska spelet att uttala sin synpunkt.

Men det som skedde i Landstinget kom att handla om rena kränkningar av två politiskt engagerade människor. Jag hoppas givetvis att vänsterpartiet tar sig en djup funderare på vad de gjort och återtar sina två tidigare medlemmar... Ibland kan man ju ångra det som sker i stridens hetta?

Men jag gillar verkligen den artikel Marco skrev, så talar en politiker.........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se