Björn´s lilla web & bloggtips 071227

Jag håller på och skriver om barnhemsbarn och hamnade på http://www.stulenbarndom.se/ 

Det finns många skäl till att lyfta fram historierna om barnhemsbarn i Sverige. Som yrkesarbetande socialarbetare är jag kritisk till hur utredningar går till eller inte ens startas som när det gäller Louise.

När det gäller 14-åriga Eva som utnyttjades sexuellt under sin placeringstid handla mitt engagemang främst om hur rättsväsendet och media satts ur spel. Ett Sverige utan fungerande rättsväsende och media är inte längre att betrakta som en demokrati.

Det är svårt att skriva om barnhemsbarnen för jag fastnar hela tiden i de många individuella berättelserna som presenteras. Min bild av Sverige förändras ju mer jag läser in mig på ämnet men åter till dagens tips...

När jag håller på och letar material till ett kommande inlägg om barnhemsbarn hamnade jag på www.stulenbarndom.se .

Nedanstående är en direkt kopia från www.stulenbarndom.se
"Vi inom Stulen Barndom söker de tjejer som blev utnyttjade av bordellmamman Doris och politikerna samt även av högt uppsatta affärsmän från 1960-talet och framåt. Var snälla och ta kontakt med mig eller ring mig på måndag Detta är sekretess men vi vill bara veta hur många som varit på dessa bordeller och tukthus. Kanske kan ni tänka er att stiga fram och berätta lite om ert liv."

Projektledare Peter Lindberg
Mobil: 073-056 46 83
För email klicka här

Du som tvivlar kan lyssna på en bandupptagning av Doris


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se