Fritt om Andreas Carlgren

Skatteverket upptaxerar miljöminister Andreas Carlgren (c) med över 130000 kronor för inkomståret 2006. Hälften av upptaxeringen handlar om en ränteinkomst som inte deklarerats.

Ja vad skall man säga...jag har nog sagt det mesta redan på min blogg om skattesmitare och kriminella moderater. Men Andreas en hederlig centerpartist...det var något han glömde.....

Men det kanske inte skall kallas kriminellt att försöka fuska..det handlar nog mer om trovärdighet...vi såg hur Andreas gick med på plutoniumtransporter från Nyköping...vi har sett hur Andreas överger miljömål efter miljömål i regeringen. Det går att ha en viss förståelse för att Andreas har det svårt med de blå gubbarna i regeringen...men nu handlar det inte bara om politisk trovärdighet utan går det att lita på Andreas överhuvudtaget?

Jag hoppas att det är sant det han säger att han glömde 130.000 kronor. Nu när han hittat dem kanske han kan leta reda på några av centerpartiets miljömål...var han glömt miljöfrågorna lär inte skatteverket hjälpa honom med....

En liten Magnus Uggla till Andreas


Kommentarer
Postat av: Kalle

Glömska tanter och farbröder de där politikerna. Men efter att minnet friskas upp skall de genast rätta till alla beklagliga misstag. Vilka skitstövlar och egotrippade snåljåpar!

2007-11-22 @ 19:52:51
Postat av: Anton Målqvist

Hej!
Jag söker hjälp hos soc. för att laga mina tänder, de tycker att det är dyrt med 30.000, jag önskar att jag hade en liten ränta på 130.000 att ta fram (som jag naturligtvis har glömt bort)
Ännu en av de glömska borgarna, jag hoppas de vet var de bor.
Anton

2007-11-22 @ 20:10:16
Postat av: Hans

Som vanligt lär väl inget mer hända än en liten "straffavgift". Vad händer om Svensson "råkar" glömma?

2007-11-22 @ 20:41:03
Postat av: Arbetssökaren

Hans, samma sak. Vafan tror du?

2007-11-23 @ 02:22:16
Postat av: Vresiga Gubben

Han borde fängslas. 130.000 kronor är ett stort belopp. Ingen kan "glömma" ett sådant belopp.

2007-11-23 @ 04:41:18
URL: http://vresiga-gubben.blogspot.com
Postat av: John

Carlgren lånade ut en stor summa pengar till en vän i flera år. När vännen sedan återkom plötsligt och sa att han kunde betala tillbaka så kom man överens om en viss ränta som tack för lånet. Carlgren fick alltså tillbaka sina pengar efter flera år med pålagd ränta, och det var den räntan som glömdes bort. För att ge lite perspektiv till hur situationen uppkom. Jo en del människor har pengar, så mycket att man kan hjälpa en vän som behöver.

2007-11-23 @ 09:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se