Fria lokala tankar om hur det "Gore"

Jag är känner mig djupt hedrad över att ha fått Nobels fredspris", säger Gore i ett uttalande.
"Men denna utmärkelse är så mycket mer meningsfull eftersom jag har äran att dela priset med IPCC, världens mest framträdande vetenskapliga grupp, vars medlemmar outtröttligt och osjälviskt i många år arbetat för att förbättra vår förståelse för klimatkrisen", hette det vidare i Gores pressuttalande.

Jag har ju redan skrivit om fredspriset och Gore men jag fick en fundering över om jag kan hitta något lokalt här i Nyköping kring Gore.

Ja på Mp´s lokala hemsida finns det såklart  :-)
"Redaktören uppmärksammar Nyköpings Kommuns hemsida för en positiv grön nyhet.
"Miljöfilm ska väcka miljömedvetandet. Hållbarhetsrådet delar ut filmen En obekväm sanning till politiker och kommunens ledningslag.
I samband med Världsmiljödagen 5 juni tar Nyköpings kommun ett nytt grepp för att väcka miljömedvetandet bland politiker och tjänstemän. Det nybildade Hållbarhetsrådet delar ut Al Gores film En obekväm sanning till politikerna i kommunstyrelsen, nämndordföranden och Hållbarhetsrådet samt till tjänstemännen i ledningslaget.
- På det här sättet vill vi sprida information om aktuella miljöfrågor, berättar Leif Larsson, ordförande i Hållbarhetsrådet. Leif Larsson hoppas nu att tjänstemän och politiker ska titta på filmen och sedan låna ut den till medarbetare och kollegor."

Ett exempel på lokala blogg i Nyköping  

I Lokaltidningen finns givetvis en artikel och debatten bland de vanliga lokaldebattörerna pågår...

Men sker det något konkret..jag hittade det här å Nyköping Kommuns hemsida

Så när du nu tagit dig så här långt i läsandet så passa på och bekanta dig med Nyköping.
Nyköping ligger vid kusten en timme söder om Stockholm. Närheten till Europas storstäder via Stockholm Skavsta flygplats, skärgården och det sörmländska kulturlandskapet gör Nyköping till en attraktiv boplats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se