Fria serier

SvD.se publicerar nya serier varje dag. Här kan du läsa Baby Blues, Bizarro, Grimmy, Morrgan, Tonys galenskaper, Träsket, Zits och SvD:s egen Berglin. Klicka på serien för att läsa tidigare strippar.

Jag kommer ihåg de serietidningar jag läste som lite 25 öre kostade de. Det kuriga var att de alltid avslutades med fortsättning följer i nästa nummer? När ett kapitel tog slut så var det alltid i mitten på tidninge så man hann börja läsa en ny innan fortsättning följer nästa nummer......

Men så fanns ju.... Kalle Anka & C:o är Sveriges äldsta ännu utkommande serietidning. Tidningen utges idag veckovis av Egmont Kärnan. Första numret utkom i september 1948 och kostade då 60 öre

Jag skall väl inte låta gnällig och säga att det var bättre förr, men nog tycker jag teckningarna har blivit mer utslätade än förr....kanske är det för att marknaden är mer global så att bilderna skall passa överallt.....hur som haver kul med serier

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se