Fritt att kommentera

Jag fick en kommentar till inlägget En fri Kyrka

Postat av: Theodor

Det blir inte spännande här på kommentarerna när du först vill gokänna alla kommentarer du får in. Våga lite mer!

2007-okt-11 @ 13:14

Jag håller med Theodor men det som gäller för en blogg är att bloggaren själv är ansvarig för att innehållet i det som publicerar följer lagar och förordningar.

Det finns bloggare som både har det som yrke och de som av olika anledningar inte har ett vanligt lönearbete och då kan man låta publicera alla kommentarer. För skulle det då dyka upp någon kränkande puckokommentar kan man ta bort den. Jag har inte den möjligheten att ägna mig åt min blogg. Så det blir kvällar och helger som blir bloggtid. Därför har jag och många andra den spärren inlagd att kommentaren måste godkännas. Tyvärr kan det innebära att det dröjer  innan kommentaren kommer ut på nätet.
Än så länge har jag inte behövt använda "censur" och skulle det inträffa att det kommer någon kommentar som är "omöjlig" att publicera så skulle jag nog försöka göra det i form av ett inlägg.

Det här är en rätt intressant fråga när det gäller just yttrandefrihet samt tryckfrihet. Jag tror jag sagt det tidigare att varje människa är fri och att frihet egentligen är en inskränkning. Frihet är som jag ser det de ramar vi är överens om att befinna oss inom.

Jag brukar ta exempel från hyreslagen för att illustrera. Jag vill spela Rolling Stones dygnet runt :-) men jag accepterar att stänga av högtalarna kring 22 varför...jag är väl fri att göra vad jag vill....poängen är att då är grannen fri att göra det också och jag vill inte höra martin stenmark hela natten....
..ursäkta flickor...

Japp... det var det och Theodor, tack för kommentaren och här är en länk till Theodor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se