Fritt om vad är Politik

Det här kom farande förbi på mailen...den var skitrolig...det finns i alla fall  5% som inte  utmålas som skurkar och banditer.........så  Lev Livet Leende.. trots försöken till begreppsförvirring i debatten. Så vad är då politik..... 


Pappa vad är politik för något sa den lille pojken?

Pappan svarade:
- Jo, jag ska förklara för dig. Det år så här. När jag kommer hem med lönen då är jag KAPITALISM. Din mamma som bestämmer här hemma är REGERINGEN. Din farfar som ser till att allt är på sin plats här och att allt fungerar är FACKFÖRENINGEN. Barnvakten som vi har hon är ARBETARKLASSEN, och alla har vi samma mål, att du och din lille bror ska ha det bra, för att du är FOLKET och din lille bror är FRAMTIDEN.

Förstår du nu?
- Nej, inte riktigt, svarar pojken, men jag ska sova på saken.

På natten blir han väckt av sin skrikande lille bror som har bajsat på sig.

Då går han till föräldrarnas sovrum för att väcka dem men där finns bara mamma och det går inte att väcka henne, hon sover för djupt.
Då går han till barnvaktens rum och där finns pappa som just håller på att ha sex med barnvakten. Då får han se att farfar står ute och och nyfiket tittar in genom fönstret och alla är så upptagna av varandra att ingen ens märker pojkens närvaro. Han går då tillbaka till sitt rum och somnar om.

På morgonen vid frukosten säger pojken.
- Pappa jag vet nu vad politik är för något. Det är så här:
KAPITALISMEN utnyttjar ARBETARKLASSEN, FACKFÖRENINGEN tittar på oberörd, REGERINGEN föredrar att sova, FOLKET är totalt ignorerat och FRAMTIDEN, jo, den ligger i skiten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se