Fria djuren

Med förundran ser jag på Mauds centerparti. Jag hade en liten naiv förhoppning om att någon form av miljöpolitik

Bondetakterna sitter i och medborgarna liknas vid boskap. Maud har tänkt sig föra ihop dubbelt så många som nu. I vår lokaltidning dikuteras den frågan och en kommentar fastnade: Hellre lyss till den säng som brast, än att aldrig få spänna på någon. Det finns de som är kritiska i koflocken men Maud tystar snart ner de som inte vill närma sig spanien och övriga eu...

Annars slogs jag av Mauds utalande om att hon vill ha ett bäversverige. Jag fattar inte vad hon menar men det kanske inte är så viktigt att publiken förstår. Han moderate finansministern Borg sa ju Almedalen i sommras att  en ihjälkörd utter var ett tecken på att miljön mår bra...Kanske var det här med bäver centerns miljöinsats denna mandatperiod. Menade hon kanske att hon skulle bygga ut dammarna i våra älvar och dränka landsbyggden.

I fableras centervärld ser jag nog mest snigelfart och Maud som en spansk skogssnigel. Livet för snigeln verkar gå ut på att äta upp varandra och allt grönt som finns i trädgården. Jag är bekymrad över färgen.  Den vackra svarta snigeln och även vinberssnäckan verkar försvinna. Kvar blir bara hemafroditen "mödarsnigeln", och den är brun....mycket brun..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se