Ansvar

Nu kommer rättegången. Kanske är det barnens föräldrar som egentligen borde stå till svars eller de som blundade eller socialtjänsten som har det yttersta ansvaret  Vi få hoppas att både föräldrar och socialtjänst i Sverige börjar fundera före liknande händelse tillåts inträffa.

Jag har valt att inte skriva om den här tragiska historien i Rödeby. Det är så många andra som tycker. Ett perspektiv som jag försökt tänka mig in i är om jag vore pappa och det kom ett gäng våldsverkare farande. Skulle jag skjuta. Ja utan tvekan! Är det rätt att skjuta någon? Nej

Pappan borde både friskförklaras och frikännas, likaså borde de unga firkännas. En dom i det här ärendet är helt fel och meningslöst. Det som har hänt har hänt och kan inte bli ogjort.

De som tittade på borde stå till svars. De som såg händelsen gro. De som såg händelsn växa fram. De som inget gjorde! De som borde ta ansvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se