Jag bestämmer över klimatet säger Reinfeldt!

Nu visar Reinfeldt och moderaterna sitt rätta ansikte. De fyra borgerliga partierna centerpartiet, kristdemokraterna, folkpartiet och moderaterna diskuterar klimatmål. De har svårt att överhuvudtaget samtala i frågan men enas till slut i något att presentera för media. Någon möjlighet att diskutera vidare med vänsterpartiet, socialdemokraterna och miljöpartiet finns inte efter som det i verkilgheten inte finns någon gemensam syn i borgerligheten. Men makten är viktigare än politiken för partier som centerpartiet och kristdemokraterna.
Idag läser jag hur den store ledaren talar om att det blir inget tåg eller klimatsatsning . Det blir inget av de mål som alliansgruppen jobbat fram. Här är det Herr Reinfeldt som styr med sin högra hand Borg. Det politiska moderata målet att privatisera allt är välkänt. För mig har moderaterna alltid varit ett enfrågeparti som är populistiska i övriga frågor. Men den totala maktarogans Reinfelt visar inför miljömråde gör att jag får kalla kårar utmed ryggraden. Den maktfullkomligheten känner jag igen från historien. Visst blev svenska folket lurade när konsultfirmorna tog fram bilden av det nya arbetarpartiet. Jag själv är alltid naiv och hade en liten förhoppning om att moderaterna upptäckt miljöfrågan. Nu förstår jag att alla moderata utspel bara handlar om att marknadsföra kärnkraften. Reinfeldt och Co är helt ointresserade av miljöpolitik. Något som blev tydligt för mig idag är att alliansen är ett parti och en ledare. Nästa val kommer nog de borgerliga partierna att vara färre än idag. Varför röstade du på centerpartiet eller kristdemokraterna var det för den moderata miljöpolitiken eller den moderata synen på kristendom. Känn er blåsta. Så till Herr Rinfeldt och Herr Borg vill jag idag tillägna en sång. Den må vara lite grov i men det är inget mot det svek Reinfeldt levererar till den demokratiska processen och våra barn. Intressant


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se