Du sätter dagordningen på Aftonbladet

Vilken samhällsfråga är viktigast för dig? Vilka ämnen vill du att aftonbladet.se ska vända ut och in på?

Nu inbjuder vi läsarna till att vara med och sätta dagordningen på Sveriges största nyhetssajt.
Mejla dina förslag till vår samhällsreporter Johanna Melén: mailto:%[email protected]

Sagt och gjort. Här är en kopia på den mail jag sänt idag.


Till Aftonbladet.

Ni hade en artikel i tidning som lyder.

Vilka ämnen vill du att aftonbladet.se ska vända ut och in på?

Nu inbjuder vi läsarna till att vara med och sätta dagordningen på Sveriges största nyhetssajt



Jag vill

Att ni granskar varför åklagarna i utredningen kring bordellmamman Doris Hopp valde att inte väcka åtal för otukt med barn.
Nu är situationen den att vi har Eva´s berättelse att hon som 14-åring under samhällsvård utsattes för sexuella övergrepp.


Södermanlands Nyheter har valt att skriva.

Jag har skrivit mycket under rubriken yttrandefrihet på min blogg.

Aftonbladet har valt att inte skriva.


Eftersom det finns en historia där media en gång i tiden tystnade är det nu, enligt mig,

vår viktigaste samhällsfråga.

Pressen har en funktion som den tredje statsmakten i ett demokratiskt samhälle.


Historien handlar för mig om att pressen tystnade.

I detta ämne har Aftonbladet, av historiska skäl ett extra ansvar, som trovärdig bevakare av samhället.


Mvh

Björn Wadström

Intressant


Kommentarer
Postat av: Tindra-Annette Broström

Jättebra, Tack för att du sätter fingret på det där.

Jag har läst boken så det var egentligen ingenting nytt som kom upp på presskonferensen. Men det är märkligt att historien kommer upp med jämna intervall fast förblir olöst och handlagd utan åtgärd som du beskriver.

Jag har en liten tes om varför det där kom upp nu förstår du. Det är att det går dåligt för borgarna och då passar det bra att slänga lite skit mot Geijer och även Olof Palme och socialdemokratin som då blir den stora syndabocken i och med sitt uttalande. Sedan att Olof Johansson eller Torbjörn Fälldin nekar är en parantes i sammanhanget. För det är som du skriver Otukt med minderårig etc. Sätt kalla fakta på det också är mitt tips.

Lycka till, Trevlig Helg
Tindra-Annette Broström, Sunne

2008-01-18 @ 12:18:06
URL: http://www.tindra66.sprayblog.se
Postat av: Björn Wadström

Nej skälet att det är aktuellt nu är att Eva orkade berätta. Vi får se vad justitieministern kommer fram till. Helt klarlagt är att polien hindrades utreda..Det har ju polisen själv informerat om till oss medborgare....Jag väntar på att våra tidningar börjar sköta sitt arbete i ett demokratiskt samhälle..främst har DN och Aftonbladet ett särskilt ansvar...läs gärna
http://wadstrom.blogspot.com/2008/01/mer-om-porr-i-politiken.html

2008-01-18 @ 21:31:06
URL: http://wadstrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se