Fritt om årets mest korkade rubrik

Angreppet på Aftonbladet ett hot mot demokratin.

"Ett allvarligt angrepp på demokratin" säger Journalistförbundets ordförande Agneta Lindblom Hulthén. Nu börjar jag bli riktigt orolig över våra journalister.

Det var ett hysteriskt pratande om meddelarfrihet..vilken tonåring som helst vet väl att teletrafiken inte är säker ur det perspektivet. Inte finns det någon "tillsluten server" heller...det är ju just den lätta och snabba åtkomsten som är poängen....

Kanske borde Hulthen istället fundera över hur en journalist kan arbeta i ett modernt samhälle.

Vad är det för mörka krafter som förhindrar människor att tala och framföra sina åsikter...är inte detta om meddelarfriheten bara trams i detta sammanhang...tredje statsmakten..så lärde jag mig i skolan när jag var ung..
Aftonbladet och även DN har lärt mig att de hellre sitter på informationen än att publicera..men det skall jag inte tjata mer om i det här inlägget...

Vuxna förbannade hackare kanske kan bli ett nödvändigt uppvaknande för journalistkåren nu när staten vill övervaka all datatrafik...i mina öron så låter prat om demokratihot från hackare som fånigt. Det största hotet är om journalister inte sköter sitt uppdrag i samhället....

Jag menar att "Vuxna förbannade hackare" tvärt om är en förutsättning för demokratin....

Läs hela inlägget från hackspettarna...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ärligt talat anser jag att Aftonbladet själva utger större hot mot demokratin.

2008-01-03 @ 23:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se